וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלה טכנית חמורה: חדשות 10 שידרו אמש מגבעתיים

1.8.2012 / 9:42

חצי שעה בלבד לפני שהמהדורה עלתה לאוויר קרסה מערכת החשמל של אולפני ערוץ 10 ב-JCS. התוצאה: את המהדורה הגישה תמר איש-שלום שהוזעקה ברגע האחרון

לא צריך היה להיות חד עין על מנת להבחין שמשהו לא היה כשורה אתמול (שלישי) בערב במהדורה המרכזית של ערוץ 10. את כותרות המהדורה הקריא גיא זהר, שאמור היה גם להגיש אותה – אך במקומו ישבה באולפן תמר איש-שלום. האולפן ממנו הוגשה המהדורה הוא זה שבבית הוורד בגבעתיים ולא האולפן בירושלים ממנו מחויב ערוץ 10 לשדר את החדשות. בהמשך הופיע שוב גיא זהר בראיון מוקלט עם בנימין נתניהו – שנראה היה שהוא עורך אותו מכסא המגיש. מאחורי הפרטים הקטנים על המסך מסתתר ערב מורט עצבים במסדרונות הערוץ, שמקורם בתקלה טכנית חמורה.

בימים אלה משודרת מהדורת החדשות של הערוץ מאולפני JCS שבירושלים. השידור מהם מוגדר כזמני, שכן בכוונת הערוץ לעבור בעתיד לאולפנים שמתוכננים לקום בנווה אילן אולם הקמתם הוקפאה בשל אילוצים תקציביים. אתמול, חצי שעה בלבד לפני שהמהדורה עלתה לאוויר – קרסה מערכת החשמל של אולפן ערוץ 10 בבניין JCS. טכנאי הערוץ ניסו לעשות שימוש במערכת הגיבוי של החשמל במקום, אל-פסק (UPS), אולם התברר שהבעיה כי חמורה עד שגם בה לא ניתן להשתמש ושהאולפן מושבת לחלוטין ולא ניתן לשדר ממנו.

הזמן הקצר לא הספיק על מנת להסיע לגבעתיים את גיא זהר, שהיה מוכן לקראת העלייה לשידור ואף הספיק כאמור להקליט את הכותרות, ותמר איש-שלום לא הייתה במערכת כיוון שמדובר ביום שבו אינה מגישה את המהדורה. בירור מולה העלה כי היא נמצאת בקרבת מקום עם בתה. השתיים הוקפצו למערכת, ולפי גורמים בערוץ 10 היא הגיעה לדסק החדשות עשר דקות בלבד לפני העלייה לשידור – פרק זמן שלא הספיק להכנות השיער והאיפור הנדרשות לפני שידור המהדורה.

בערוץ 10 אשר מחויבים כאמור להגיש את המהדורה מירושלים נדרשו למתן הסברים בפני הרשות השנייה המפקחת על שידוריהם ולעדכנם בתוצאות תחקיר של המקרה. מבדיקה ראשונית שערך טכנאי מערכות UPS, כך מספר גורם בערוץ לוואלה! ברנז'ה, עלה כי בעיית החשמל באולפנים יכולה בשלב זה להוות סיכון מיידי להתחשמלות או לפגיעה בציוד האולפנים.

בערוץ 10 החליטו לנתק את הציוד ולהשבית את האולפן, פינו את הדסק מעובדים וחשמלאי ראשי של אולפני JCS יבצע במהלך היום בדיקה של המערך. טרם ידוע מהיכן תשודר הערב מהדורת חדשות 10.

מאולפני JCS נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה מקומית בלבד באולפני הערוץ בבניין JCS, כאשר שאר האולפנים המשרתים את לקוחות החברה בבניין לא הושפעו מהתקלה. החברה פועלת לאיתור ותיקון התקלה החל משעות הבוקר, ועל פי ההערכות היא תיפתר בקרוב".

בערוץ 10 בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully