וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים מפזר את העמימות: ”נעמוד לצד עובדי קול ישראל”

1.8.2012 / 20:43

כשבועיים מאז החלו ההפגנות נגד התערבות ההנהלה בהגשת התוכנית "סדר יום", ולאחר שנמתחה עליו לא מעט ביקורת, מצטרף הארגון למחאה. בתוך כך, מחר יוחרפו שיבושי הרדיו

שבועיים מאז החלו ההפגנות מול מתחם אולפני קול ישראל בתל אביב במחאה על התערבות ההנהלה במתכונת הגשת התכנית "סדר יום" עם קרן נויבך – וכעת גם ארגון העיתונאים מביע תמיכה בלתי משתמעת לשתי פנים במאבק. "לא נעמוד מאחוריכם, כשעומדים מאחורי מישהו, נותנים לו לספוג את כל האש. נעמוד לצדכם, שכם אל שכם, עד שהשידור הציבורי יחזור לשרת את הציבור ולא רק את תפישת עולמם של מנהלים כאלו ואחרים בקול ישראל", הודיעו הערב בארגון לעובדי קול ישראל.

ארגון העיתונאים ספג לא מעט ביקורת מכיוון המפגינים בשבועיים האחרונים, על כך שהוא אינו נרתם למאבק נגד המהלכים האחרונים ברשות השידור, המתוארים כפגיעה בעובדי הרשות, בחופש העיתונאי שלהם, ובהתערבות פוליטית בשידורי הרשות. דרור פויר, ממובילי הארגון, אמר בשבוע שעבר לוואלה! ברנז'ה: "הדבר האחרון שאנחנו מפחדים ממנו זה עוד חזית, אבל כארגון לא הצלחנו להגיע להסכמה - אפילו לא חצי גורפת - שזה סיפור שנדרשת בו התערבות של ארגון מקצועי".

היום נשמעו בארגון קולות אחרים, של סולידריות במאבק. "סמיכות המקרים בין פרשיית סדר יום לבין פרשיית יומן הבוקר, בתוספת ההסברים הקלושים אותם מספקת ההנהלה, אינם מותירים מקום לספק: לא מדובר פה בהחלטות עריכתיות ענייניות, אלא במערכה שמטרתה להכפיף את השידור הציבורי לאג'נדה פרטית של מנהל כזה או אחר", מסרו בארגון, בהתייחסות רשמית ראשונה לאירועי השבועות האחרונים. "ועד הפעולה של ארגון העיתונאים, בשם 1,500 חברי הארגון, מבקש להביע סולידריות עם אנשי קול ישראל, מאבקכם הוא מאבקם של כל עיתונאי ישראל".

בארגון מסרו לאנשי הרדיו, כי הם יתנו להם גיבוי מלא במאבקם נגד הנהלת הרשות ובעלי ההשפעה עליה. "ניתן לכם את מלוא התמיכה, עד שנגיע לרגע בו הנהלת קול ישראל תבין שהשידור הציבורי חייב להיות שידור ציבורי, ביקורתי ונשכני, נטול מורא או משוא פנים", אמרו בארגון.

מחריפים העיצומים: "סדר יום" ו"הכל דיבורים" לא ישודרו

ובתוך כך, עובדי קול ישראל מודיעים היום על החרפת שיבושי הרדיו במחאה על ההתערבות הפוליטית בשידורים ובמחאה על הרעה בתנאי העסקתם. כמו היום, גם מחר יושבתו התכניות "סדר יום" ו"הכל דיבורים", והשעה הראשונה שלהם לא תשודר. כמו כן התכניות "יומן הכסף" ו"שש" עם ענת דולב לא ישודרו. יומן הצהריים, המשודר מירושלים, לא יזכה לשיתוף פעולה מטעם העובדים בתל אביב. "נבצע סוג של שביתה איטלקית", מספר לוואלה! ברנז'ה גורם בקול ישראל. "עד שההנהלה תבוא איתנו במגעים בנושא תנאי העבודה שלנו".

במכתב שהעבירו להנהלה כתבו העובדים: "יהיו עיצומים בשידור של כל העובדים העיתונאיים במערכת תל אביב, בכל הרשתות, בין השעות 8:00 -18:00. העובדים יגיעו למקום העבודה, יעסקו בעבודתם העיתונאית במערכת ובשטח, יערכו תחקירים, הקלטות ופגישות אך לא ישדרו, לא יגישו, לא יערכו, לא יפיקו, לא יעזרו בהפקה, לא יעבירו ידיעות ודיווחים וכיוצא באלה. לא תותר עבודה שידורית של אנשי תל אביב במערכות האחרות".

"ועד העובדים, בגיבוי אגודות העיתונאים תל אביב וירושלים, נוקטים בצעדים אלה במחאה נגד ההנהלה, על הפגיעה המתמשכת והמתגברת בענייני העובדים העיתונאיים, במקצועם ובשכרם, ועל הפרתו הבוטה של ההסכם שחתמה ההנהלה עם העובדים בדבר מתחם העבודה החדש", הוסיפו העובדים.

כזכור, העובדים מוחים על ההחלטה לעביר את מוקד העבודה שלהם לעיר לוד. מלבד עדכוני האולימפיאדה, העובדים לא ישתפו פעולה עם השידורים, לרבות פינות בתכניות השונות. ביום ראשון צפויים השיבושים להחריף והם יתפרסו על פני כל היום, עד שש בערב. כזכור, העובדים נמצאים בימים אלה בסכסוך עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully