וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ נחמן שי מציע: לדחות תשלום חובות ערוצים 2 ו-10

2.8.2012 / 13:59

אור בקצה המנהרה של ערוץ 10? לפי הצעת החוק החדשה, תידחה בשנה נוספת האפשרות לפרוע את חובו למדינה העומד על סך של 60 מיליון שקלים, ואותו עליו לשלם עד לסוף 2012

ניסיון נוסף להציל את ערוץ 10 מפני סגירה: חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) הגיש הבוקר הצעת חוק הקובעת כי לערוצי טלוויזיה מסחריים בעלי חובות כספיים תינתן אפשרות דחיית מועד התשלום למדינה ויתאפשר להם לפרוס את החובות למועד מאוחר יותר מזה הקבוע בחוק היום. לפי ההצעה, תידחה בשנה נוספת האפשרות של ערוץ 10 לפרוע את חובו למדינה העומד על סך של 60 מיליון שקלים, ואותו עליו לשלם עד לסוף השנה הנוכחית.

"זהו חבל ההצלה לערוץ 10, בתקווה כי ראש הממשלה ישתכנע סוף סוף כי טובת הציבור מחייבת מגוון שידורים וריבוי ערוצים", מסר הבוקר חבר הכנסת שי. "לעולם לא נאבד תקווה כי הדמוקרטיה הישראלית תהנה מחופש עיתונות, חופש הדיבור ומן הזכות והצורך לתחרות אמיתית ופתוחה".

בהצעת החוק נכתב כי ההצעה "נובעת ונעוצה בעיקרה, בנסיבות החיצוניות הקשות להן נקלעו בעלי הזיכיונות בשנים האחרונות כתוצאה מהירידה שנגרמה לשוק הפרסום. כידוע שוק הפרסום מהווה את מקור המימון היחידי לשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל המופצת חינם לציבור הצופים".

שי תקף הבוקר את ראש הממשלה ושר האוצר ואמר כי "שטייניץ ונתניהו יורים ברגל של עצמם ופוגעים בשוק התקשורת. בכך הם מוסיפים עוד אבטלה ומצמצמים את מגוון השידורים והתכנים המיועדים לרווחת הציבור".

לאחרונה נודע כי אנשי העסקים שבחנו בחודשים האחרונים כניסה כמשקיעים לערוץ 10, חזי בצלאל, יעקב אגם ויריב אלבז – החליטו בשלב זה שלא להשקיע בערוץ. אי לכך במהלך החודשים הקרובים ייאלץ בעלי השליטה בערוץ רון לאודר (25%) ויוסי מימן (51%) להגיע לידי החלטה האם להזרים לערוץ את הכסף הדרוש לו לשם סגירת החוב וקבלת רישיון שידורים, או להביא לסגירתו במתכונת הנוכחית.

ובתוך כך, אולץ לאחרונה דירקטוריון ערוץ 10 להודיע כי יקים ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל חדשות 10. את התפקיד ממלא מאז סוף השנה שעברה אורי רוזן, והוא מכהן כמינוי בפועל מאז פרש מהתפקיד ראודור בנזימן. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברשות השנייה פנו בשבועות האחרונים ללשכה המשפטית של הערוץ והודיעו לה כי תפקוד החברה ללא מנכ"ל קבוע נוגד את כללי הרשות, וכי על הדירקטוריון להכריז על מינוי קבע בהקדם.

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מברכים את חבר הכנסת נחמן שי על מאמציו ונחישותו למציאת פתרון שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully