וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת מצגר: "אינני אופטימית לגבי עתיד ערוץ 10 במצב הנוכחי"

3.8.2012 / 15:22

המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה בראיון לרדיו ת"א: "מזה חודש מתעלם שר האוצר יובל שטייניץ מפניותנו בנושא". את מכירת האייטמים בתוכניות הבוקר הגדירה כ"שיטה"

"אנחנו לא רואים שיש מגמה לתקן את החוק שיאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10, המצב מטריד, ואני אינני אופטימית לגבי עתיד הערוץ במצב הנוכחי" – כך אומרת הבוקר (שישי) איילת מצגר, המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה. מצגר סיפרה כי מזה חודש מתעלם שר האוצר יובל שטייניץ מפניותיהם של אנשי הרשות אליו בנושא. "הדגשנו בפניו את דחיפות ואת הצורך לתקן את החקיקה בהסדר של החובות של הערוץ, לא קיבלנו תגובה", אמרה מצגר.

מצגר הוסיפה כי בשבועות הקרובים הרשות השנייה תדרש לקבל החלטות בסוגיה הזו, אולם סירבה לפרט במה בדיוק יעסקו הדיונים, ומה יכולה הרשות לעשות. "אין ספק שנקבל החלטה כיוון שאנחנו חיכינו עד סוף מושב הכנסת הנוכחי כדי לדעת אם יש תיקון בחקיקה או אופק שנותן תמונה של המשכיות אפשרית לערוץ מעבר לדצמבר 2012. מאד התאכזבנו כשאשר הדבר לא עלה", אמרה מצגר, שהתראיינה לשרון כידון ושי גולדן בתכנית "מייבשים את הביצה" ברדיו תל אביב.

בראיון דיברה מצגר גם על סוגיית התוכן השיווקי ועל ההחלטה של הרשות השבוע להוריד מהאוויר תכניות טלוויזיה שנקבע לגביהן כי האייטמים שהוצגו בהן היו מכורים וההחלטה לקנוס את זכייני הטלוויזיה בכחצי מיליון שקלים כל אחת. מצגר נשאלה מדוע לקח כך כך הרבה זמן עד שהרשות התערבה בסוגיה, שכן מדובר בתופעה ישנה. "תהליך הבדיקה שלנו עורך חצי שנה, התחלנו אותו לפני כבר הרבה זמן כשאשר התחילו להגיע לידינו ראיות יותר מוצקות לגביי התופעה", אמרה. "אנחנו כרשות ציבורית לא יכולים לפעול לפני גחמות ושמועות. אנחנו צריכים לבסס את ההחלטות שלנו על עובדות וראיות, ולכן לקח הרבה זמן". מצגר כינתה את תעשיית מכירת האייטמים בטלוויזיה "תעשייה שהתפתחה סביב משהו שהוא ברמה האתית הכי בסיסית פסול ומאד בעייתי".

"הורדת התוכניות דווקא תחזק את תעשיית ההפקה"

שי גולדן סיפר כי בכיר באחד הזכייניות אמר לו שאין מבחינתם מניעה להציג בפני הצופים גילוי נאות כי מדובר באייטם מכור ולא באייטם חדושתי כפי שניכר מהמסך. "למה לא לנסות למצוא פתרונות לפני שקונסים ומורידים תוכניות מהאוויר" שאל גולדן שהוסיף כי "המשמעות של הורדת התוכניות האלה ברמה הפרקטית של התעשייה היא לא שיבואו תוכניות אחרות במקומן אלא שפשוט לא תהיינה תוכניות. יהיה איזה שהוא שידור חוזר של משהו ואנשים שעבדו בתוכניות האלה, מפיקים ותחקרינים ובמאים ועורכים וצלמים לא תהיה להם עבודה". מצגר אמרה שאיננה מקבלת פיתרון כזה, כיוון שמדובר לדבריה ב"הכשר של השרץ".

"הזכייניות אומרות 'אולי היה אירוע פה ושם אבל זה לא שיטה'. זו הרי המחלוקת הגדולה. התעשייה רוחשת וגועשת שיש פה שיטה שלמה, ואני מאמינה שיש שיטה כי מצאנו חברות שלא הכרנו אותם קודם שכאילו מעורבות עם ההפקה אבל הן לא חברות הפקה", סיפרה מצגר על תוצאות הבדיקה. "דווקא כדי לחזק את תעשיית ההפקה צריך לתת את המקום לאנשי המקצוע שעוסקים בהפקה ובתחקיר כדי שיהיה להם את החופש להפיק תוכנית את התכניות שלהם בצורה עומדת באתיקה תוכניתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully