וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת רוצה לעצור את התחרות בטלוויזיה המסחרית; נפנה לערכאות המתאימות"

6.8.2012 / 9:43

מנכ"ל ערוץ 10 יואב הלדמן מתייחס לטענות Castaway על הפסקת ההתקשרות עם הערוץ בשל מוסר תשלומים נמוך: "שילמנו את התשלומים המגיעים לה עד האגורה האחרונה"

(עדכון: 12.43)

נמשכת הסערה סביב רכישת זכויות השידור של "הישרדות" על ידי רשת: במייל ששלח היום לעובדי ערוץ 10 מגיב היום לראשונה המנכ"ל יואב הלדמן לדברים ומאושש את הפרסומים כי הערוץ מתכוון להילחם על המותג המצליח. לדבריו, "לערוץ 10 יש חוזה ברור ותקף עם חברת Castaway. חוזה שמעגן, בצורה חד משמעית, את האופציה שיש לנו על הפקת הישרדות בישראל גם לעונה הבאה".

על פי הלדמן, "הערוץ עובד עם חברת Castaway כבר לא מעט שנים, משנת 2007 ליתר דיוק. במהלך כל השנים הללו, ועד עצם היום הזה, שיתוף הפעולה בין הצדדים עלה יפה והופקו ושודרו בישראל שש עונות מוצלחות של הישרדות, אשר זכו לרייטינג טוב והביאו לרווחים גבוהים עבור Castaway. חשוב לי להדגיש כי מאז ועד 2007, גם אם היו מדי פעם עיכובים, ערוץ 10 שילם ל-Castaway את כל התשלומים המגיעים לה עד האגורה האחרונה. גם השנה, למרות הקשיים, הערוץ שילם לחברת Castaway את כל הנדרש עד כה בהקשר של העונה הנוכחית של הישרדות".

עוד כתב הלדמן כי "זה לא סוד שיש זכיין בטלוויזיה המסחרית, שאחרי הפסדים מתמשכים, שחיקה ברייטינג וחובות כבדים, הגיע למסקנה הכלכלית לפיה אין לזכיינית כל תוחלת עסקית בסביבה שבה יש שני ערוצי טלוויזיה מסחריים. זה לא סוד שהאסטרטגיה של הזכיין הזה היא להוביל לסגירתו של ערוץ 10. נראה שהמאמץ המתמשך של זכיינית זו לפגוע במתחרותיה (בערוץ 2 ומחוצה לו) מתבטא כעת גם בניסיון לרכוש את פורמט הישרדות. המהלך האחרון הזה מצטרף למידע נוסף שיש בידינו בנוגע ללחצים שזכיינית ערוץ 2 מפעילה כדי לעצור את התחרות הקיימת היום בענף הטלוויזיה המסחרית".

"על בסיס החוזה שבידינו, אנחנו נעשה את כל שנדרש כדי לשמור על זכותנו להפקת עונה נוספת של הישרדות. לצורך כך, בין היתר, אנו מתעתדים לפנות לערכאות המתאימות. לצד הפעולות הבלתי מתפשרות שנעשה במישור המשפטי בכל מקום וערכאה שנבקש. אני מבקש להזכיר לכולם שערוץ טלוויזיה זה לא תוכנית אחת, חשובה ככל שתהיה", הוסיף.

"לערוץ 10 אין כל זכויות ארוכות טווח על פורמט 'הישרדות'"

המכתב ששלח הלדמן מתייחס להודעה המיוחדת שהוציאה הבוקר מפתחת פורמט "הישרדות" באשר להחלטתה להעביר את זכויות השידור לתוכנית הריאליטי המצליחה מערוץ 10 לזכיינית רשת. בהודעה שהוציאה החברה, כתבה כי ההחלטה להעביר את הזכויות על הפורמט, נבעה מבעיות תשלום בערוץ 10.

"ביטלנו את הרישיון של ערוץ 10 להפיק את 'הישרדות' כיוון שערוץ 10 לא שילם לחברה את מלוא כספי הרישיון", נמסר בהודעה עליה חתום צ'רלי פארסונס, מנכ"ל Castaway . "לערוץ 10 אין כל זכויות ארוכות טווח על פורמט 'הישרדות'. אנחנו שמחים ונרגשים לקראת עבודתנו עם רשת, אשר אנחנו בטוחים שתעשה עבודה מצוינת עם העונה הבאה של הישרדות".

כזכור, אמש טענו בערוץ 10 כי לאחר בדיקה שערכו בנושא עם עו"ד ברוך כצמן, ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות', "מדובר בהפרה בוטה ומקוממת של הסכם תקף המהווה, בין היתר, חציית קווים אדומים והתנהלות שאינה מקובלת אף במקומותינו הפרועים לעיתים".

בין היתר הפנו בערוץ את תשומת הלב לסעיף האופציה בחוזה עליו חתמה חברת Castaway, בעלת פורמט "הישרדות", עם ערוץ 10, לפיו "לבעל הזכויות (ערוץ 10) מובטחת תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום שידור הפרק האחרון של העונה, בכדי לנהל משא ומתן בלעדי עם החברה (Castaway) להפקת עונה נוספת של התוכנית בישראל. משא ומתן בלעדי זה ינוהל בתום לב בין החברה (Castaway) ובין בעל הזכויות (ערוץ 10)".

למרות ההודעה הברורה של Castaway, בערוץ 10 לא מוותרים ומתכוונים לקחת את הנושא לבית משפט. הבוקר נמסר מהערוץ: "העניין יתברר בבית משפט. זכויות הערוץ ברורות וחד משמעיות".

ברשת בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully