וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יעלה על הדעת שהדיון על אסון הכרמל יהיה סגור לתקשורת"

6.8.2012 / 16:43

נציגי המשפחות השכולות מוחים נגד ההחלטה החריגה, הקובעת שבדיון מחר בוועדה לביקורת המדינה לשכת רה"מ תאפשר רק "פוטו-אופ" בתחילתו ולאחר מכן ייסגר הדיון לסיקור עיתונאי

נציגי המשפחות השכולות מאסון השריפה בכרמל מתייצבות לצד אמצעי התקשורת לקראת הדיון מחר (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה – דיון שעל פי החלטה חריגה של לשכת ראש הממשלה, לא יהיה פתוח לתקשורת. לוואלה! ברנז'ה נודע כי נציגי המשפחות מתכננים לצאת מהדיון במחאה בשלב שבו יוציאו אנשי הלשכה את כלי התקשורת והעיתונאים מהמקום.

הבוקר הודיעה לשכת ראש הממשלה, כי הדיון בנושא דו"ח הכרמל, שייערך במשרד ראש הממשלה, לא יהיה פתוח לתקשורת והלשכה תאפשר רק "פוטו-אופ" בתחילתו ולאחר מכן ייסגר הדיון לסיקור עיתונאי. בדיון ישהה נציג מכל אחת מ-44 המשפחות אשר שכלו את יקיריהן באסון שהתרחש בשנת 2010. המשפחות דורשות הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות האסון, והן צפויות להציג את דרישתן זו בפני ראש הממשלה.

"לא יעלה על הדעת שדיון מהסוג הזה לא יהיה פתוח לתקשורת – ועוד בוועדה שכל הדיונים שלה תמיד פתוחים לסיקור עיתונאי", אומר לוואלה! ברנז'ה המעורה בפרטים. "לא מדובר בדיון בטחוני הדן בנושאים מדיניים. מדובר בדיון על כשלים של הממשלה, וסגירתו לתקשורת מדיפה ריח רע".

כזכור, דו"ח מבקר המדינה שעסק באסון הכרמל תחת השם "מחדלים, כשלים ומסקנות", קבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' נושאים באחריות כוללת לאסון, וכי שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ נושאים באחריות מיוחדת למחדל. הוועדה לביקורת המדינה דנה בדו"ח בשבוע שעבר, אולם ראש הממשלה לא היה נוכח בדיונים בשל רגלו, אשר הייתה עד לאחרונה מגובסת.

מלשכתו של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל נמסר: "אם הדיון היה מתקיים בכנסת הוא היה פתוח לתקשורת ולציבור". תגובת משרד ראש הממשלה לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully