וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "סדר יום" למבקר המדינה: "מתחייבת פעולתך הדחופה ברשות השידור"

7.8.2012 / 20:49

המאבק סביב שיבוץ מגיש "מאזן" בתוכנית מגיע מהרחוב אל פתחו של המבקר השופט יוסף שפירא, ממנו מבקשים המוחים להורות על קיום בדיקה מקיפה, זאת "נוכח האירועים האחרונים"

פרשת "סדר יום" מגיעה אל פתחו של משרד מבקר המדינה: לקראת ישיבת הוועד המנהל מחר, בה תידון סוגיית שיבוץ המגישים "המאזנים" בתכניתה של קרן נויבך ברשת ב' ובטענות להתערבות של פוליטיקאים בתכנים של קול ישראל – פונים הערב (שלישי) הפעילים המרכזיים במאבק נגד ההנהלה למבקר המדינה השופט יוסף שפירא. בקשתם: להורות על קיום בדיקה מקיפה והכנת דו"ח מיוחד בסיומה, זאת "נוכח האירועים האחרונים והחמורים המתרחשים ברשות השידור".

במכתבם מגוללים הפונים את הצעדים החד-צדדים שנעשו על ידי הנהלת הרשות בשבועות האחרונים, אותם הם מכנים בפני המבקר "שורת צעדים חד-צדדית, נקמנית ואובססיבית, מטעם בכירים בהנהלת רשות השידור וקול ישראל, שתכליתם הרס מכוון של תוכנית הדגל של השידור הציבורי וקול ישראל, 'סדר יום', המשודרת מדי בוקר, והתערבות בוטה וגסה של פוליטיקאים ואנשי שררה ושלטון במתרחש בה".

הפונים ציינו בפני המבקר כי המהלכים כולם נעשו ללא תיאום, התייעצות, דיאלוג או בדיקה מוקדמת עם צוות התוכנית, בלא אישור ועדת התוכן או ועדת האתיקה, ובלא כל נימוק או פרוטוקולים המשקפים קיום דיון מוקדם כלשהו. "המהלכים מתבצעים בשיטה של הנחיות והוראות ללא סמכות, מהיום להיום, מתוך ידיעה ברורה כי צוות התוכנית מתנגד למהלך וממילא בניגוד לכללי המנהל התקין, כללי הרשות והחובה להקדים להחלטות אלה דיון מקיף ומסודר במוסדות הרשות. וכך, בשיטת "הטלפון החם", "מהרגע להרגע", דגים קברניטי הרשות אישים שונים "המגוייסים" לשמש "משתתפים קבועים", בתוכנית, על מנת לחבל בה, לפגוע באמינותה וממילא לגרום למי שמנווטים אותה בהצלחה גדולה להסתלק ממנה", כתבו הפונים.

עוד הם ציינו כי "סדר יום" עברה למעשה שינוי פורמט מוחלט ופתאומי ללא אישור של ועדת התוכן. "הגופים הרלבנטיים של מליאת רשות השידור נעקפו בזלזול, לרבות ועדת האתיקה. לא נעשה שום פיילוט לשום משדר בהשתתפות 'המוצנחים החדשים' – שהם כלל לא אנשי רדיו. בכך, כל מעמדם של אנשי רשות השידור והרדיו, עובדים ותיקים משך עשרות שנים, מושם ללעג ולקלס".

"הניהול המקצועי ברשות השידור הגיע לשפל המדרגה. בשום מקום מקצועי פרטי לא היו מתקבלות כך החלטות בנוגע לרצועת הפריים טיים", נכתב, וצוינו העיתונאים אמנון לורד ואורי אליצור וכן המזרחן ד"ר מרדכי קידר והשגריר לשעבר יצחק לבנון, כמי שהשתתפו בתכנית – אולם הודיעו לאחר מכן כי לא יקחו בה עוד חלק בגלל האופן שבו התנהלה הרשות.

"נדמה היה, כי ימים חשוכים בהם השלטון או מי מטעמו הופך שידור ציבורי לשידור מטעם ורשות ציבורית לקניינו הפרטי, חלפו להם. ולא כך. על כן, מתחייבת פעולתך הדחופה והמיידית להשיב את החוק לרשות השידור, ככלל יחיד המנחה רשות ציבורית בפעולתה", נכתב בסוף המכתב, עליו חתומים דורון צברי, רני בליר, נועה מימן, אסף פרץ, אמיר בן-דוד, עינב שיף ואלדד יניב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully