וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד התסריטאים נגד מכרז של החינוכית: "מבזה ומנצל מיסודו"

14.8.2012 / 11:47

הטלוויזיה החינוכית מבקשת להפיק סדרה שבועית בהשתתפות סטודנטים אשר תשודר גם בערוצים המסחריים. היוצרים מוחים: "לא מתקבל על הדעת לדרוש ויתור על תמלוגים"

"לא הגון, מבזה, ומנצל מיסודו" – כך מגדירים באיגוד התסריטאים קול קורא שהפיצה בשבוע שעבר הטלוויזיה החינוכית להפקת סדרת טלוויזיה, ומאיימים כי אם לא ישונו התנאים המפורטים בו הם ימליצו לחברי הארגון לא להגיש הצעות. במכתב, שהעתקים ממנו הועברו גם לסוכנויות לייצוג אמנים ולמנהלי בתי ספר לקולנוע ותקשורת - אשר תוכנו הגיע לוואלה! ברנז'ה, כותבים אנשי הארגון כי "הטלוויזיה החינוכית אינה יכולה להרשות לעצמה להוציא קול קורא שניצול יוצרים זועק ממנו, הן מבחינת השכר ותנאי העבודה המוצעים למגיש המועמדות והן מבחינת זכויות היוצרים".

הטלוויזיה החינוכית מבקשת להפיק סדרה שבועית שאורכה כ-25 דקות, ואשר תציג סרטי סטודנטים עם קטעי קישור ביניהם. בשלב הראשון מתוכננים לסדרה עשרים וארבעה פרקים, כאשר את קטעי הקישור יגישו מנחים. בחינוכית מבקשים שהמנחים של התכנית יגיעו להסכמים חתומים עם מנהלי מכללות ובתי ספר לקולנוע לפיהם סרטי הסטודנטים ישודרו לפחות שבע פעמים כולל באחד הערוצים המסחריים - נוסף על הגשת התכנית. את התנאים הללו רואים באיגוד התסריטאים כניצול כפול.

"אתם דורשים מבעל התפקיד לשדל את בתי הספר והסטודנטים לוותר על תשלום שידור סרטם לפחות שבע פעמים. לא מתקבל על הדעת לדרוש ויתור על תמלוגים", כתבו באיגוד לסוגיית זכויות השידור, אולם התשלום הזעום אותו הציעה החינוכית עבור העבודה עצמה לפרק ומה שהיא כוללת על פי הקול הקורא – הוא זו שעוררה את זעמם. "האם נראה לכם סביר כי 488.20 שקלים הינם תשלום ראוי להפקה, תחקיר, כתיבת קטעי קישור והגשת תכנית? כל אחת מהפעולות שאתם מבקשים להכיל באותו תפקיד גבוהה יותר מסך הסכום הכולל אותו אתם מציעים", טענו באיגוד והוסיפו כי אם בוחנים את השכר לפי שעה, לרבות העובדה כי המועמדים נדרשים להגיע לישיבות מערכת ללא הגבלה, הוא לא מגיע לשכר מינימום. בטלוויזיה החינוכית כללו את ההוצאות במסגרת העבודה כגון נסיעות, טלפונים והוצאות הפקה – בתוך השכר המוצע.

לצורך השוואה, העלות המינימלית לכתיבת פתיח, קטעי קישור וסגיר לתכנית טלוויזיה המקובלת בשוק עומדת על 2,700 שקלים לתכנית. עלות מינימלית לתחקיר בהיקף של חצי משרה המקובלת בשוק, כך לפי נתוני איגוד היוצרים, היא 5,000 שקלים לחודש. בראש וועדת המכרזים של הטלוויזיה החינוכית עומדת בת שבע אשכנזי. באיגוד דורשים ממנה ומהנהלת הטלוויזיה החינוכית להסיר את הקול הקורא באופן מיידי וזאת עד לביצוע שינויים בתנאים המוצעים למגישי התכנית ולסטודנטים שסרטיהם יוקרנו במסגרתה.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "השירותים המבוקשים, כמפורט במכרז, הינם שירותי הגשה על כל המשתמע מכך, והתמורה המוצעת הינה בהתאם. התשלום ליוצרים המשתתפים בסרטים ישולם ע"י ארגוני התמלוגים בהתאם להסכמים הקיימים עם הטלוויזיה החינוכית כבכל התוכניות המשודרות בערוציה, וצר לנו אם הדברים הובנו אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully