גלובס תובע את נענע10: "פירסם פלילים ושקרים בוטים"

בעיתון הכלכלי זועמים על כתבה של ניב גלבוע במסגרתה ביקר את עורכות המגזין אשר לדבריו "אכלו במסעדת כתית בחינם תוך שהן מבטיחות כתבה מפרגנת"

דוד אברהם

העיתון הכלכלי "גלובס" תובע 200 אלף שקלים מאתר האינטרנט נענע10 ומכתב ערוץ 10 ניב גלבוע, זאת בעקבות טור חריף שפרסם גלבוע במדור "ניב גלבוע יוצא לאכול" שבאתר ובו ביקר כתבה שהתפרסמה במגזין "ליידי גלובס" על מסעדתו של השף מאיר אדוני, "כתית". גלבוע תקף את המגזין והאשים אותו ש"הפיל בפח" את השף כאשר פירסם דברים שנאמרו כביכול שלא לציטוט, כמו כן ביקר את עורכות המגזין אשר אכלו במקום בחינם תוך שהם "מבטיחות כתבה מפרגנת", כך לדבריו. בכתב התביעה, אשר הוגש לבית משפט השלום בתל אביב על ידי משרד עו"ד מושקט ושות', טוענים בעיתון הכלכלי כי גלבוע האשים אותם ב"פלילים ושקרים בוטים הנועדו לפגוע בעיתון באופן ציבורי".

בתחילת חודש יוני פורסמה ב"ליידי גלובס" כתבתה של סוניה מרמרי שכותרתה הייתה ציטוט של מאיר אדוני, השף של "כתית", ובו הוא יצא נגד קהל המסעדות הישראלי. "מטריף אותי מה שרץ פה ברחובות, הזבל בכל המסעדות, הפנקוטות, והפבלובות, הפאקינג חרא שרץ בכל העיר, אני לא משחק את המשחק הזה", צוטט אדוני בהרחבה. דבריו עוררו כמה התייחסויות בעיתונות, בהן זו של רענן שקד במוסף "7 ימים" ושגיא כהן ב"הארץ".

בטור שפרסם גלבוע לאחר מכן הוא טען כי הדברים שאמר השף אדוני פורסמו ללא ידיעתו וכי הוא הולך שולל על ידי צוות העיתון – אולם מנגד טוענים בגלובס כי הארוחה כולה והציטוטים שנתן לעיתון, תואמו מול משרד יחסי הציבור של "כתית" וניתנו בידיעתם המלאה. יתרה מכך, ב"גלובס" טוענים כי אדוני אמר לכתבת "תרשמי הכל, מילה במילה". גלבוע האשים את "גלובס" בעבירה אתית נוספת, מלבד ציטוט דברים שנאמרו אוף-רקורד, מה שהוא כינה "שוחד לכאורה": "עורכת 'ליידי גלובס' (כן, אשתו הנוכחית של השר העבריין לשעבר רמון) נחתה במסעדה יחד עם כתבת, עורכת משנה – כולן ביקשו לאכול ארוחה הכי יקרה שיש, עם יין יקר, מנות ועוד מנות. אחרי כמה שעות הן קמו והלכו בלי לשלם שקל אחד. בתמורה לשוחד לכאורה הזה באלפי שקלים, הן אמרו לו שיכתבו עליו כתבה מפרגנת", כתב גלבוע. בגלובס טוענים לעניין הבקשה – "לא היה ולא נברא".

"הלקחים הופקו ולהבא זה יצויין"

כמה ימים לאחר שפרסם גלבוע את הטור שלו בנענע10, שלחו בגלובס לאתר הכחשה גורפת של הפרסום ודרשו התנצלות. בנענע10 הוסיפו את ההכחשה לטור – אולם לא התנצלו. "משונה מאד לקרוא את כתבתו של ניב גלבוע, המאמץ בחוסר תום לב את גרסתו הדמיונית של השף מאיר אדוני למה שהתרחש ב'כתית' בערב בו התראיין השף ופתח באש על כל העולם", הגיבו בגלובס והסבירו מדוע לא היה פסול בהבאת אותם ציטוטים מעוררי מחלוקת של השף אדוני. ב"גלובס" הוסיפו כי "הטעות היחידה שעשינו היא שלא צוין בכתבה שהאירוח בפורמט של המדור 'דלישס' הוא על חשבון המסעדה. זה הכל. הלקחים הופקו ולהבא זה יצויין".

גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה בהתייחס לתביעה כי "הטענה המרכזית שניב גלבוע העלה בטור שלו בנענע10 היא בדיוק זו - שעורכת ליידי גלובס סגניתה והכתבת אכלו בחינם במסעדת 'כתית' ואחר כך העלו כתבה כביכול אובייקטיבית – וגלובס שהתבקש לתת תגובה לטור, הודה בתגובתו כי כולם אכלו שם בחינם".

"הכתבה השקרית והמשמיצה נשוא התביעה זכתה לפרסומי פולו-אפ שליליים על גלובס שהגדילו והרחיבו את הדיבה", נכתב בתביעת העיתון הכלכלי, שם מציינים כי הם לא יכולים לאמוד את סכום הנזק שגרמו להם כביכול נענע10 וניב גלבוע, והם מעריכים אותו לצרכי אגרה ב-200 אלף שקלים.

נענע10 וניב גלבוע בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully