וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמצומים בהארץ: "השבוע" יאוחד עם חלק א' של העיתון

20.8.2012 / 9:35

בהנהלת העיתון החליטו להוציא השבוע לפועל את ההחלטה לבטל את המוסף הפוליטי, מהלך שנשקל בעיתון כבר יותר משנה. המשמעות: מרבית עובדיו יפוטרו במסגרת הליך פרישה

הצטמקות נוספת במהדורת הפרינט של עיתון "הארץ": המהדורה הקרובה של המוסף הפוליטי השבועי של העיתון - "השבוע" - תהיה גם האחרונה. בהנהלת העיתון החליטו להוציא לפועל את ההחלטה לבטל את המוסף, בן 24 עמודים, מהלך שנשקל בעיתון כבר יותר משנה. חלק מתכני המוסף יאוחדו עם חלק א' של העיתון בימי שישי, אולם המערכת תפורק ומרבית עובדיה יפוטרו במסגרת הליך פרישה.

עורך המוסף מזה כשנתיים וחצי ספי הנדלר יפרוש במסגרת חבילת הפרישה שמציע הארץ בימים אלה לעובדיו. הנדלר היה מי שהופקד על שינוי הפורמט של המוסף לפני שנתיים כאשר הועבר מברודשיט לטבלואיד, והוא מונה לתפקיד על ידי עורך הארץ הקודם, דב אלפון. עם כותבי הטורים, הפרשנויות, כתבות המגזין והתחקירים שהתפרסמו ב"השבוע" נמנים יוסי ורטר, חמי שלו, אני יששכרוף, בני ציפר, גידי וייץ, עמוס הראל, גדעון לוי ואחרים.

איחוד מוספים וצמצום היקפם הם חלק עיקרי בתכנית הקיצוצים בקבוצת "הארץ". בשנה האחרונה נסגר מוסף הספורט של "הארץ" ואוחד לתוך מערכת החדשות, כמו כן מוסף סוף השבוע TheMarker week אוחד עם מהדורת שישי שלTheMarker.

על פי הערכות ועד העובדים של העיתון, צפויים בחודשים הקרובים לעזוב את הארץ כ-70 עובדים ואולי אף יותר, וזאת כתוצאה מהליך קיצוצים אינטנסיבי שנובע מהמעבר להשקעה באינטרנט על חשבון העיתון המודפס והמשבר הפוקד את עולם העיתונות. בהנהלת העיתון הציעו לעובדים, כאמור, חבילת פרישה מיוחדת המציעה הטבות לפורשים מרצון – ומספר המפוטרים תלוי במספר העובדים שיחליטו מיוזמתם לעזוב את הקבוצה. באחרונה דווחה הנהלת "הארץ" לוועד עובדי העיתון על הכוונה לפטר באופן מיידי 32 עובדים, וההערכות היא כי מספר דומה של עובדים יזומן לשימועים אחרי תקופת החגים. החשש בעיתון הוא כי מדובר מלבד פיטורים גם בקיצוץ משמעותי בהוצאות השכר של המערכת, ובניהול מו"מ מחדש לגבי קיצוץ בשכר ובשכר הסופרים. בין המפוטרים צפויים להיות גם פרילאנסרים רבים וכן עובדים במשרות חלקיות.

נוסף על כך עתידים בעיתון "ישראל היום" להפסיק את הדפסת העיתון בבית הדפוס של "הארץ" בבית יצחק, עסקה שביטולה משמעו מכה כלכלית קשה לקבוצת שוקן. בימים אלה שוקל המיליארדר שלדון אדלסון חלופות בדמות הקמת בית דפוס עצמאי, או ביצוע רכישה של בית הדפוס של קבוצת שוקן.

על רקע הקיצוצים והפיטורים גובר הסיכוי להשבתת העיתון על ידי העובדים, הנמצאים עם ההנהלה בסכסוך עבודה. בוועד מנסים לנהל משא ומתן עם ההנהלה על מנת לעצור את הקיצוצים הצפוים, אולם ללא הצלחה עד כה. "אנו לא מוכנים שהדברים יעשו בשיטת הסלאמי, בינתיים ההנהלה לא מוכנה להקפיא שום הליך", אמר יו"ר ועד העובדים אריאל גוטליב בתחילת החודש לוואלה! ברנז'ה. "מתי שנרצה נוכל להשבית את העיתון, קיבלנו את הגיבוי והמנדט מהעובדים".

תגובת "הארץ" לדברים טרם התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully