וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת "לדעת": "יש לתת לערוץ 10 להיסגר"

22.8.2012 / 12:13

לטענת העמותה: "הערוץ שהפיץ אגדות אורבניות כחדשות וסולח לכתביו על נורמות אתיות פסולות אינו ראוי לרחמנות הקופה הציבורית". ערוץ 10: נשיא האגודה לשעבר הוא יובל שטייניץ

קולות נוספים בימין תומכים בסגירת ערוץ 10: האגודה לזכות הציבור לדעת קוראת הבוקר (רביעי) לציבור לכתוב לראש הממשלה כי יש "לתת לערוץ 10 להסגר". העמותה, העוסקת בביקורת תקשורת מהצד הימני של המפה הפוליטית, החלה בפעילות ברשת החברתית בקריאה לא לתת לערוץ 10 את הסיוע בפריסת החבות שהוא מבקש, ובשבוע הבא היא תקרא למכותבי מידעון העמותה לפנות לראש הממשלה ולהביע תמיכה בסגירת הערוץ.

יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק, מסר הבוקר כי כישלונו של ערוץ 10 אינו רק כלכלי אלא גם כישלון תוכני."ערוץ 10 הגיע למצבו בגלל שהוא נכשל, הכישלון הוא לא רק ברמה הניהולית וביצירת חובות, אלא גם בשידורי תוכן וחדשות. הציבור לא צריך לממן ערוץ טלוויזיה מסחרי, ובוודאי כאשר מדובר בערוץ שהציבור לא צופה בו". פולק התייחס גם לפרשת סיון כהן ואמר: "ערוץ שבעבר הפיץ אגדות אורבניות כחדשות וסולח לכתביו על נורמות אתיות פסולות ואף על האזנת סתר למסוקרים, אינו ראוי לרחמנות הקופה הציבורית".

בעמותה צרפו להודעתם כמה מהמסרים אותם הם מתכוונים להפיץ. כך למשל כותבת העמותה "הגיע הזמן להפסיק את זרימת המזומנים לערוץ 10", זאת על אף שלא הייתה הזרמת מזומנים לערוץ אלא דחייה של מועד תשלום החובות שלו בגין דמי זיכיון ותמלוגים. עוד כותבת העמותה: "האם אנחנו באמת מעוניינים להמשיך לקיים ערוץ שתכני סוגה העילית שלו הם הישרדות והיפה והחנון?" - זאת אף שהערוץ אינו מגדיר בפני הרשות השנייה את התכניות הללו כסוגה עילית - או "שנים שהמדינה עוזרת לערוץ 10 עם חובותיו אך הוא לא עמד בהתחייבויותיו". נכון להיום, הערוץ עומד במחויבויות התוכן שלו במסגרת זיכיון השידורים.

בעמותת "לדעת" התייחסו גם לגורלם של כ-500 מעובדיו של הערוץ וכאלף מהמועסקים בו באופן עקיף. "צר לנו מאד על גורל עובדי הערוץ אשר אינם אחראים אישית לכישלונות הרבים. עם זאת, חשוב יותר מהאינטרס של העובדים הוא האינטרס הציבורי הרחב, אשר מחייב את סגירת הערוץ ופינוי מקומו לזכיין שיש לקוות שיהיה מוצלח יותר", כך לדברי פולק. "אני מקווה שזכיין שייכנס במקום הזכיין הנוכחי ישכיל לייצר טלויזיה איכותית ושונה מזו שאנו מקבלים בערוץ 2. יש לקוות שהוא גם יעסיק לפחות חלק מהעובדים אשר ייאלצו להיפרד מערוץ 10 הנוכחי". יצוין כי למרות רפורמת הרישיונות שקידם שר התקשורת משה כחלון – אף זכיין לא הגיש עד עתה בקשה לרישיון שידורים.

בהודעה מיוחדת שהוציאו בערוץ 10 תקפו את האגודה בפרסום שמות חברי ההנהלה שלה, בהם קרובת משפחתו של ראש הממשלה דפנה נתניהו ורמי סדן, מי שהיה יועץ ההסברה של נתניהו במערכת הבחירות בשנת 1996 והגה את הסלוגן "ביבי טוב ליהודים". "ומי בחברי ההנהלה של הזכות לציבור?" שאלו בערוץ וענו: "גיסתו של ראש הממשלה ומנהל לשכתה לשעבר של גברת נתניהו. לפחות היו מצרפים בעמותה גילוי נאות". עוד הצביעו היום בערוץ על כך שנשיא העמותה לשעבר הוא שר האוצר יובל שטייניץ, אשר עדיין ממאן להיפגש עמם ולדון בהצעתם לפריסת החוב למדינה.

הביקורת של עמותת "לדעת" מצטרפת לזו של חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי-מפד"ל), חבר ועדת הכספים של הכנסת, אשר אמר אתמול כי "הפגיעה החמורה בדמוקרטיה היא שבעלי הזיכיון מקבלים דבר במרמה כשהם אינם עומדים בהתחייבויות שלהם".

"אני שולל את המצב שבזמן המכרז על הערוץ מגישי ההצעה מבטיחים הרים וגבעות הן מבחינת תכנים והיתכנות כספית, ולאחר קבלת הזיכיון מתחילה שחיקה ואי עמידה בהתחייבויות, כשמנהליו ועובדיו מהלכים אימים שאם לא ינתנו להם הקלות הערוץ ייסגר", אמר בראיון לאתר "סרוגים". הוא הוסיף כי "אי אפשר להחזיק את המדינה בגרון ולאנוס אותה לשנות את תנאי הזיכיון תחת האיום על סגירת הערוץ, כדי לקבל ויתורים כספיים".

מנגד, הבוקר קראה אגודת העיתונאים בירושלים לממשלה להירתם לסייע לערוץ 10. "האגודה סבורה כי שילוב של החלטה עקרונית ממשלתית לסייע, גישה חיובית ונכונות מצד ממשלת ישראל ובעלי הערוץ לפעול במשותף תציל את ערוץ 10 בפני סגירתו. סגירת ערוץ 10 לרבות פיטורי 150 עובדים הוא יום שחור לעיתונות הישראלית החופשית", כך לדברי אנשי האגודה. "אגודת העיתונאים סבורה כי בהחלטה נכונה וגישה חיובית ניתן לפתור מיד את הבעיות הקריטיות של הערוץ ולהצילו בפני סגירה עד סוף השבוע".

עוד בנושא:
"דמי האבטלה שהממשלה תשלם יהיו גבוהים בהרבה מדחיית החוב של הערוץ"
דירקטוריון ערוץ 10 החליט על פיטורים מידיים של 150 עובדים
חברי כנסת דורשים לכנס את ועדת הכלכלה לדון בסוגיית ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully