וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הארץ: "הנהלת העיתון איבדה את האמון ביכולת לנצח"

23.8.2012 / 15:06

במכתב שתוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה דורש הוועד, אשר נכשל עד כה במאבקו למנוע את הפיטורים בקבוצה, מהנהלת העיתון: תשובתכם עד יום א', או שננקוט בצעדים לרבות שביתה

מתקרבת שעת האמת במאבק עובדי הארץ למען מקום העבודה שלהם, וכפי שהדברים נראים בשלב זה – צפויה בשבוע הבא שביתה בעיתון הארץ או לכל הפחות צעדים ארגוניים. זאת עקב כישלון העובדים להקפיא את הליכי הפיטורים בעיתון וסירוב ההנהלה להציג בפני העובדים את תכנית ההתייעלות המפורטת, שבמסגרתה תצא לפועל תכנית פיטורים נרחבת תוך שלושה חודשים.

בשבועות האחרונים נערך סבב פגישות אינטנסיבי של נציגי העובדים עם הנהלת העיתון, לרבות עם המו"ל עמוס שוקן, במהלכן הוצגו להם נתונים כספיים על מצבו של העיתון. אתמול הציגו בוועד להנהלה את דרישותיהם המרכזיות: הקפאת הליכי הפיטורים והקיצוצים המתקיימים בימים אלה במסגרתם צפויים עשרות עובדות ועובדים לאבד את מקום עבודתם, פתיחת המאזנים הכספיים של הקבוצה לעיון של רואה-חשבון מטעם העובדים, וגיבוש תכנית חירום בשיתוף העובדים למען הגדלת הכנסות הקבוצה. נציגי העובדים אומרים שימתינו להנהלה עד ליום ראשון, ואז על פי תגובתה – יחליטו האם לפתוח בצעדים ארגוניים. עובדי העיתון מזכירים כי הם מצויים בסכסוך עבודה ואחרי הודעה על שביתה, ועל כן הם יכולים לנקוט בצעדים ארגוניים ללא התרעה מוקדמת.

"אנחנו הולכים למאבק", אומרים נציגי העובדים. "הארץ מתמודד עם אחת השעות הקשות בתולדותיו. למרות שהשיחות התנהלו באווירה פתוחה, ולמרות שלראשונה הוצגו לנו נתונים חסויים – לא הושגה כל התקדמות בדרישות שלנו. עד כה, ההנהלה מתנגדת נחרצות להקפאת הליכי הפיטורים. לא נסכים לכך שההנהלה שהביאה את הארץ למצבו הנוכחי תבסס את התכנית להיחלץ מן המשבר בעיקר על פיטורים של עשרות עיתונאים ועל פגיעה בתנאי העבודה של הנותרים – צעדים שגם יפגעו באיכות העיתונאית של הארץ".

"במצב עניינים זה אין אנו יכולים להשלים עם תוכנית הקיצוצים"

"אנחנו מאמינים בהארץ-TheMarker כבית של עיתונות טובה, כמוצר אטרקטיבי לקוראים, כמותג ישראלי מובחן וכמוקד של קהילת קוראים דעתנית ואכפתית", אומרים העובדים, אולם מוסיפים כי מהתרשמותם הנהלת העיתון איבדה את האמון ביכולת שלה לנצח את השוק. במכתב שהועבר אתמול להנהלת העיתון ותוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, פנו נציגי העובדים למו"ל העיתון עמוס שוקן, המנכ"ל רמי גז, הסמנכ"לית נורית דרגנר ומנהלת משאבי האנוש ענת לבני, והציגו בפניהם – בפעם האחרונה ככל הנראה – את הדרישות. "לא התרשמנו שהצוות הניהולי שהביא את העיתון עד הלום מאמין מספיק ביכולתו ו/או באפשרות לשנות את המגמה של ירידה מתמדת בהכנסות הכוללות של העיתון", כתבו העובדים להנהלה. "במצב עניינים זה אין אנו יכולים להשלים עם תוכנית הקיצוצים כפי שהוצגה לנו, ובוודאי שאיננו יכולים לקרוא לעובדים להשלים איתה. אין אנו מוכנים להיות כלי או שותף למימוש תוכנית קיצוצים שגיבשתם בלי היוועצות בנו ובלי השתתפותנו, כנציגי העובדים".

בוועד רוצים לגבש תכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה אשר לה יהיו שתי מטרות עיקריות: גיוס 5,000 מנויים חדשים על העיתון המשלמים עליו מחיר מלא וכן העלאת ההכנסות מפרסום בעיתון. "לדעתנו צורך חיוני לצירוף מנהל/ת בעל/ת שיעור קומה, כושר מנהיגות ומומחיות בתחום המסחרי והשיווקי כדי להוביל את תוכנית החירום הזאת, ולפנות את הדרג הניהולי הקיים להתמקד כל כולו בניהול השוטף", דברי העובדים. כמו כן הם דורשים, כאמור, הקפאה של הליכי הפיטורים והצעה של תכנית "פיטורים בהסכמה" לעובדים המעוניינים לפרוש במסגרת חבילת פיצויים מוגדלת.

תגובת הנהלת הארץ לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully