וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: אולימפיאדת ריו 2016 תשודר בערוץ הספורט

23.8.2012 / 23:17

לראשונה, ודווקא לאחר רייטינג שיא בלונדון 2012, המשחקים האולימפיים בברזיל לא ישודרו בערוץ הראשון, שהפסיד במכרז

מכה היסטורית לרשות השידור: חברת זכויות השידורים EBU אשר באמצעותה קיבלה הרשות עד כה את זכויות השדורים של האולימפיאדה הפסידה לאחרונה במכרז לקבוצת sport5, וזו מכרה את הזכויות לשידורי המשחקים האולימפיים בריו בשנת 2016 לערוץ הספורט הישראלי. כך, לראשונה מאז החלו שידורי האולימפיאדה בישראל – היא לא תשודר בערוץ הראשון.

השנה שינה הוועד האולימפי את האופן שבו הוא מוכר את זכויות השידורים של המשחקים האולימפיים. בעוד שעד כה נמכרו הזכויות דרך קבוצות זכויות שידור ישירות לערוצים הציבוריים, החל מעתה מתמודדים זכיינים ישירות במכרז. ערוץ הספורט מפעיל כמה ערוצי שידור, ואלה יאפשרו לו להעביר במקביל ובאופן נרחב יותר את המשחקים האולימפיים לרבות בטכנולוגיית HD.

שבועות השדורים של המשחקים האולימפיים נחשבים לשעתה היפה של רשות השידור, והרייטינג הגבוהה שלהם מאפשר לה מכירת חסויות בעלויות גבוהות ומניב לה רייטינג שמביא לפגיעה משמעותית בערוצים המסחריים. השנה, בזמן השידורים, הוכפל הרייטינג של מהדורת "מבט" ואחוזי המפייה הכוללים בערות הראשון שולשו – כך לפי נתונים שהציגה הרשות. ברשות השידור ניסו השנה לנצל את המומנטום על מנת למשוך קהלים חדשים לערוץ הראשון ולשמר את הצופים החדשים ואף השיקו לקראת השידורים שעה חדשה ל"מבט" ואת ערוץ 33 כערוץ חדשות חדש, אולם שבוע לאחר תום האולימפיאדה חזרו בערוץ הראשון לנתוני הרייטנינג הנמוכים ונחלו בכך מעשה כשלון.

השנה עמד ממוצע הצפייה בערוץ הראשון במשחקים ובתכניות הנלוות על 7.3%, ממוצע גבוה יותר מאשר אלה שנערכו בבייג'ין ב-2008 ובאתונה ב-2004 וזכו לרייטינג ממוצע של 5.1% ו-5.5% בהתאמה. טקס הפתיחה השיג רייטינג של 20% וטקס הנעילה השיג 12.3%, כאשר שניהם שודרו מחוץ לשעות הפריים טיים. טקס הסיום של אולימפיאדת בייג'ינג רשם נתון מעט נמוך יותר של 11.5%. כאשר שודר הטקס בפריים טיים בשנת 2004, אז התקיימה אולימפיאדת אתונה, הוא נהנה מרייטינג ממוצע גבוה של 21.5%.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור השתתפה במכרז שערך הוועד האולימפי מתוקף היותה חברה ב-EBU. הצעת ה-EBU לא נבחרה במכרז". בערוץ הספורט בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully