וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ מציע דחיית החובות בחודשיים; ערוץ 10: "מריחה וסחבת מכוונת"

27.8.2012 / 18:04

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה שהתקיימה הערב במשרד האוצר בהשתתפות הנהלת הערוץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. ערוץ 10: "הדירקטוריון יתכנס מחר בצהריים כדי לקבל החלטות?

(עדכון: 18:58)

שר האוצר יובל שטייניץ מתכוון לפנות לשר התקשורת משה כחלון ולמועצת הרשות השנייה, על מנת להציע דחייה של 60 יום במועד חילוט הערבויות של ערוץ 10, שנקבע ליום ראשון הקרוב. בפגישה במשרד האוצר בירושלים, בהשתתפות חלק מבעלי המניות של ערוץ 10 וההנהלה, וכן יו"ר ההסתדרות הכללית עופר עיני, אמר שר האוצר כי הדחייה נועדה לבחון האם ניתן להגיע להסדר פריסת החובות של ערוץ 10, כפי שהוא מבקש. בערוץ הגדירו את תוצאות הפגישה כ"מבוי סתום" והודיעו כי מחר בצהריים יתכנס הדירקטוריון לדון בהמשך הצעדים.

גורם בערוץ 10 התייחס להודעת שר האוצר ואמר: ?כמה צפוי - ככה עצוב. שר האוצר ממשיך באסטרטגיית הדחיינות והמריחה אותה נקט בשמונת החודשים האחרונים. עצוב אך טיפוסי הוא ששר האוצר מוציא הודעה לתקשורת דקות בלבד לאחר תחילתה?.

בוועד העובדים של ערוץ 10 הודיעו אתמול כי הם מתנגדים בתוקף לדחייה נוספת, ודורשים מהשר לגבש פתרון מידי. "הוועד לא ייתן ידו להמשך המריחה והסחבת של מר שטייניץ בהידיינות על עתיד הערוץ", מסרו. "לאחר ששר האוצר עצמו התעלם במשך חודשים מבקשות ההנהלה, העובדים ובעלי המניות לגבש עמו הסדר מוסכם לפריסת חובות הערוץ, הוא מנסה עתה לדחות שוב את הפתרון בטענה כוזבת שחלון הזמן קצר מידי".

אתמול הגישו נציגי הדירקטוריון לשר התקשורת והרווחה ולאנשי משרד האוצר הצעה מסודרת להסדר תשלומים. "זו הצעה שאין בה ולו אות אחת בודדה של הקלה, הטבה או מחיקה", אמרו נציגיו של רון לאודר, סגן יו?ר דירקטוריון ערוץ 10 אבי בלשניקוב, ויו?ר ועדת הכספים בדירקטוריון מיכל גרייבסקי. "לפי ההצעה שהגשנו, חוב הנטו של 45 מיליון השקלים ייפרע בחמישה תשלומים שנתיים החל מסוף 2014, ולתשלומים שנעביר יתווספו ריבית גבוהה והצמדה. אין שום סיבה ששר האוצר לא יאמץ את ההסדר שהצענו באופן שיוביל לקבלת רישיון בשבועות הקרובים".

ממשרד האוצר נמסר כי "שר האוצר רואה חשיבות בקיומם של מגוון ערוצי טלוויזיה פתוחים לכלל הציבור, התורמים לפלורליזם בחברה הישראלית ולקידום ערכי הדמוקרטיה. זאת, בד בבד לחובה בעמידה בתשלומי חובות והתחייבויות למדינת ישראל ולאזרחיה, על פי חוק".

תגובת ערוץ 10: "עובדי ערוץ 10 דוחים על הסף את הצעת שר האוצר לדחות ב-60 ימים נוספים את פתרון המשבר שמאיים על פרנסתן של אלפי משפחות. מדובר במריחה נוספת שתכניס את הערוץ והעובדים לסחרור, תוך הקפאת הפעילות בשוק הטלוויזיה. מצער ששר האוצר, שבחר להתעלם מהערוץ ועובדיו במשך שמונה חודשים, ממשיך לגלות אטימות ונוקט כלפינו בסחבת מכוונת".

מההסתדרות נמסר: "הסתיימה הפגישה בעניין ערוץ 10 ללא תוצאות. עיני יכנס מחר את ועד העובדים ונציגי ארגון העיתונאים לישיבת חירום בלשכתו מחר ב-09:00, כדי לדון בהמשך המאבק". עיני: "הצעת שטייניץ היא מריחה שתביא לפיטורי עובדים ולסגירה מיידית של הערוץ".

עוד בנושא:

ערוץ 10: "לאודר יגדיל אחזקותיו בערוץ"
"הפגנה שקטה" מול ביתו של נתניהו: "בעל הבית הוא ראש הממשלה"
סקר של ערוץ 10: 70% ממתפקדי הליכוד בעד הסדר החובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully