וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים מגיעים לגלובס: כ-30 עובדים יפוטרו מהעיתון הכלכלי

30.8.2012 / 14:54

הנהלת העיתון החליטה על הליך פיטורים נרחב. כמחצית מהמפוטרים צפויים להיות אנשי מערכת - בהם כתבים, עורכים ומפיקים, חלקם כבר קיבלו זימונים לשימועים שלפני פיטורים

הקיצוצים הגיעו גם לעיתון הכלכלי "גלובס": הנהלת העיתון החליטה על הליך פיטורים נרחב, שיכלול את פיטוריהם של כ-30 מעובדי העיתון. חלק מהעובדים כבר קיבלו זימונים לשימועים שלפני פיטורים, ואחרים צפויים לקבלם בקרוב. כמחצית מהמפוטרים צפויים להיות אנשי מערכת, כלומר, כתבים, עורכים ומפיקים – 15 במספר.

במכתב שהוציא ועד העובדים של גלובס לעובדים הוא עדכן אותם בפרטים. בימים האחרונים נעשים בוועד העובדים של העיתון מאמצים אל מול ההנהלה, לדחות את הליכים הפיטורים במספר שבועות או למצוא חלופות כגון קיצוץ שכר רוחבי וקיצוץ בשכר הבכירים, חלופה שנבחנת על ידי ההנהלה. גורם בעיתון אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בשלב זה "אין תוצאות של ממש במשא ומתן". ועד העובדים של גלובס הוא ועד יציג, מראשוני הוועדים שהקים ארגון העיתונאים החדש במסגרת הסתדרות העובדים הכללית, ויו"ר ההסתדרות עופר עיני מעודכן במתרחש בימים אלה בעיתון.

הנהלת העיתון שיתפה את אנשי הוועד בתכנית הקיצוצים המתוכננת, ואף חשפה אותם לנתונים הפיננסיים של העיתון. הבקשה של העובדים להקפיא את כל הליכי הפיטורים בעיתון עד לאחר החגים נדחתה, אולם התקבלה בקשתם העקרונית להעניק למפוטרים התרעה ארוכה יותר, שתביא לכך שבפועל הפיטורים יכנסו לתוקף רק לאחר החגים. "הרציונל של ההנהלה הוא להימנע ככל הניתן מפגיעה בתכנים שנתפסים יותר כליבת העיסוק של העיתון", אומרים בעיתון.

"לא הצענו קיצוץ רוחבי לכולם, כדי למנוע את התרחיש המוכר שבו כלל העובדים מסתובבים ממורמרים, אחרי שני קיצוצים דומים בתוך שמונה שנים", כתבו אנשי הוועד לעובדי העיתון. "אדרבא, עמדנו שוב על דרישתנו לבחון לעומק את האפשרות לפתוח קרנות השתלמות לעובדים עם ותק מסוים. אין סיבה שמערכת שלמה רק תחכה לפעם הבאה שהגרזן יונף. מי שאומר 'עכשיו זה לא הזמן', צריך לדעת שבענף שלנו אף פעם זה לא הזמן".

מדובר, כאמור, בגל הקיצוצים הנרחב השני שפוקד את העיתון הכלכלי בשנים האחרונות. לפני שלוש שנים נערך קיצוץ רוחבי במשכורות כל עובדי העיתון אשר נע בין 5 ל-10 אחוזים, על פי מדרגות השכר, כאשר משכורות עד גובה 7,000 שקלים לא קוצצו, משכורות מעל 20,000 שקלים קוצצו ב-10% ובהתאמה קוצצו גם משכורות ביניים. במקביל בוטלה תוספת השכר לכתבים שכתבו עבור מוספים. בתחילת השנה הנוכחית פוטרו ב"גלובס" 15 עובדים וההתקשרות עם מספר פרילאנסרים הופסקה.

ב"גלובס" סרבו להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully