וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיתרון? שר האוצר מינה צוות לטיפול במשבר בערוץ 10

30.8.2012 / 19:21

שטייניץ החליט להקים צוות שיבחן את האפשרות להגיע להסדר פריסת חובות עם הערוץ, בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר. מנכ"ל ערוץ 10: "מדובר בנקודת ציון חיובית"

הישג, זמני לפחות, למאבק עובדי ערוץ 10: שר האוצר יובל שטייניץ החליט להקים צוות שיבחן את האפשרות להגיע להסדר פריסת חובות עם הערוץ. חברי הצוות הם: מנכ"ל משרד ראש-הממשלה, הראל לוקר, הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ והחשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו.

על פי גורם בכיר בערוץ, שהביע הערב אופטימיות באשר למהלך, מינוי לוקר לצוות יאפשר דיון מעמיק עם ראשי הערוץ באשר לעתידו.

ממשרד האוצר נמסר כי "הצוות ייפגש בשבוע הבא עם נציגי הבעלים של ערוץ 10 בניסיון להגיע להסדר סביר שיאפשר לערוץ להמשיך ולפעול תוך שמירה על זכויות המדינה".

סגן יו?ר ערוץ 10 אבי בלשניקוב, ויו?ר ועדת הכספים של הערוץ ומיכל גרייבסקי בירכו על החלטת שר האוצר ומסרו כי "אנו מקווים שהצוות יסיים את עבודתו במהרה כך שערוץ 10 יוכל לעמוד בו ולקבל רשיון, ומצד שני המדינה תקבל את כל חובה עם ריבית והצמדה כחוק".

"צעד משמעותי בייחוד לאור ההרכב הבכיר של הצוות"

בעקבות הודעתו של שר האוצר, שלח מנכ"ל ערוץ 10 יואב הלדמן את הודעת האימייל הבאה לכל עובדי ערוץ 10, חדשות 10 ונענע10: "זה נראה כמו צעד משמעותי בייחוד לאור ההרכב הבכיר של הצוות - כזה שבהחלט יכול להוביל להסדר שיאפשר לנו לקבל רישיון שידורים. יחד עם זאת, אני מזכיר לכולנו שחווינו לא מעט אכזבות בתקופה האחרונה. במילים אחרות, מוקדם להכריז על פיתרון המשבר אבל בהחלט מדובר בנקודת ציון חיובית".

עוד כתב הלדמן כי "פניתי לסגן יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב בנוגע להחלטת הדירקטוריון האחרונה בעניין פיטורי עובדים, והוא הודיע לי שכבר ביום ראשון יכונס הדירקטוריון לדיון בנושא זה. אנחנו עדיין ממתינים להחלטת הרשות השנייה בעניין חילוט הערבויות".

בבוקר: הפגנה מול בית רה"מ, בערב: פיצוץ ישיבת מועצת הרשות

מוקדם יותר הערב, כעשרים מעובדי ערוץ 10 התפרצו לדיון מועצת הרשות השנייה על סוגיית חילוט ערבויות הערוץ וזכיינית ערוץ 2 רשת. המפגנים קראו לאנשי הרשות ללחוץ על הממשלה לאשר הסדר לפריסת תשלומים, חלקם קראו לאנשי הרשות להתפטר. המפגינים התפרצו לישיבה כאשר הם נושאים שלטי מחאה בגנות ראש הממשלה. "כל התקשורת הולכת להתמוטט ביום ראשון, ולא יהיה ערוץ 10 וכנראה שגם לא תהיה רשות שנייה", צעק אחד המפגינים לאנשי הרשות.

הבוקר הגיעו כ-300 עובדים מערוץ 10 ונענע10 בהסעות מאורגנות מבית הוורד לבית ראש הממשלה בירושלים. הם חסמו את הכביש מול ביתו של נתניהו וקראו קריאות ישירות בגנותו, בהן "נתניהו לא אוהב תקשורת", ו"ביבי מנסה לסגור ערוץ בישראל".

ההערכה: הדירקטוריון יקפיא את פיטורי 150 העובדים

ארגון העיתונאים בירך הערב גם הוא על החלטת שר האוצר. במכתב ששלח לפעיליו נכתב כי "על סמך בדיקה ראשונית אנו מעריכים כי ועדת המומחים קיבלה מנדט מלא מהדרג הפוליטי לפתרון המשבר הממושך, ולכן מגיבים למינוי באופטימיות זהירה. בהכירנו את הסוגיות העומדות במחלוקת, שממוקדות במועדי התשלומים ולא בעצם פירעון החוב, אנו מאמינים שבעזרת רצון טוב ניתן יהיה להגיע להסכם - אולי עוד לפני ראש השנה. בכך, אנחנו מקווים כי נרשמת נקודת מפנה במאבק להצלת ערוץ 10 - בתקווה שזו תפתח דף חדש בחיי הערוץ למוד המשברים".

הארגון פנה הערב ליו"ר ההסתדרות עופר עיני בבקשה שיפעל לביטול החלטת הדירקטוריון האחרונה על פיטורי 150 עובדים. ישיבת דירקטוריון שתעסוק בעניין נקבעה ליום ראשון הקרוב, ולהערכת נציגי הארגון הפניה תיענה בחיוב. במקביל, הודיעו הערב בארגון על הקפאת כל פעולות המחאה וההפגנה "עד שתתבהר רצינות הכוונה הממשלתית לפתור את המשבר".

עוד בנושא:
עובדי ערוץ 10 פוצצו את ישיבת מועצת הרשות השנייה
מאות מפגינים מול בית רה"מ נגד סגירת ערוץ 10
גמר הישרדות: עובדי ערוץ 10 העבירו מסרים נגד סגירתו

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully