וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל”קשת” סמסו 1, לתביעה 0

6.9.2012 / 13:01

פרשת המסרונים שלא נספרו ב”אח הגדול”: התמ”ת הודיע כי קשת לא עברה על החוק כשגבתה כסף. עם זאת, בתום בדיקה, לא שלל המשרד אפשרות של עוולה אזרחית. התובעים: נגיש ייצוגית

זכיינית ערוץ 2 קשת לא ביצעה עבירה פלילית של חוק הגנת הצרכן, כאשר גבתה מצופיה תשלום על מסרוני הצבעה ב"האח הגדול" שלא נספרו בתחרות – כך קבע היום (חמישי) משרד התמ"ת בתום בדיקה שהחלה בתחילת השנה. משרד התמ"ת אינו שלל אפשרות של עוולה אזרחית של גביית יתר, עוולה שאין בסמכותו לקבוע האם התקיימה אלא רק לבית משפט. בעקבות הדברים הודיעו עורכי הדין שפנו בנושא לשר התמ"ת, ורד כהן ורענן בר-און, כי בכוונתם להגיש תביעה ייצוגית נגד קשת.

השניים פנו למשרד התמ"ת לפני ארבעה חודשים בטענה כי הזכיינית הטעתה את הצופים כאשר גבתה כסף גם בעבור הודעות טקסט שנשלחו לטובת הצבעות ב"האח הגדול", אך לא חושבו בהצבעה. לכל צופה התאפשר לשלוח עשרה מסרונים לכל היותר, ואת הגבלה זו ציינו גם מנחי התכנית והיא הודגשה גם באתר "מאקו". עורכי הדין טענו כי "אף שהמסרונים שעברו את המכסה המותרת לא נזקפו לזכותו של המועמד, עדיין שלשלה קשת לכיסה את הרווחים מהמסרונים העודפים".

הכספים ששילמו הצופים נחלקו בין חברת הסלולר; חברת יוניסל המעבירה את נתוני המסרונים מחברות הסלולר לקשת; וכן הזכיינית עצמה. חלקה של קשת ברווחי המסרונים הוא כמעט חצי מהעלות והיא מרוויחה 42 אגורות מכל מסרון. "אמנם יש היגיון בתשלום לחברת הסלולר ולחברת יוניסל, אך אין כל הצדקה להעשיר את קופתה של קשת", טוענים עורכי הדין.

"לא יעלה על הדעת מחד גיסא להגביל את כמות ההצבעות והמסרונים הנספרים, ומאידך גיסא שהזכיינית תשלשל לכיסה רווחים בגין המסרונים שחרגו מהכמות המותרת", טוענים עורכי הדין בר-און וכהן. "מעבר לתיקון המעוות, לעתיד לבוא, יש להשיב לכל הצופים הנוגעים בדבר את הכספים ששילמו עבור מסרונים שלא נספרו". בעקבות קביעת משרד התמ"ת כי לא מדובר בעבירה פלילית, מתכוונים השניים כאמור להגיש נגד זכיינית ערוץ 2 תביעה ייצוגית.

מקשת נמסר בתגובה: "בדיקת הרשות להגנת הצרכן העלתה כי קשת לא הטעתה את צופיה, לאור זאת, לא קמה כנגד קשת כל עוולת תביעה. כפי שנכתב בתשובת הרשות, המידע בנוגע להגבלת ההצבעות פורסם על ידי המנחים והן בכתב על גבי המסך באופן בולט במהלך התכנית וטרם פתיחת ההצבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully