וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה נמוך אתה מסוגל עוד לרדת, הנקמה מעבירה אותך על דעתך"

10.9.2012 / 12:02

מנהל הטלוויזיה בערוץ 1 מושון מצליח בדק האם משה נסטלבאום חיבל במשדר עמותת אומ”ץ על רקע יחסיו עם יגאל רביד. נסטלבאום זעם: "ניהולך משול לסניטר שנתנו לו לנהל ביה"ח"

מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, משה נסטלבאום, זומן על ידי מנהל הטלוויזיה מושון מצליח לבירור משמעתי. הסיבה: טענות על כך שחיבל במזיד במשדר טקס עמותת אומ"ץ שהועבר בשבוע שעבר בערוץ הראשון, זאת על רקע יחסיו העכורים עם מי שהנחה את הטקס בהתנדבות – יגאל רביד. זימונו של נסטלבאום לשימוע עורר את חמתו על מצליח, ובמכתב יוצא דופן בחריפותו ששלח לו ולבכירי רשות השידור הוא תקף את ההחלטה במילים קשות.

"קשה להאמין כמה נמוך אתה מסוגל עוד לרדת, וקשה עוד יותר להאמין עד כמה אתה מוכן להביא את עצמך לידי גיחוך, אבל הנקמה מעבירה אותך על דעתך", כתב נסטלבאום למצליח במכתב שהעתקים ממנו נשלחו לבכירי רשות השידור והעתק ממנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה. "רק 'מנהל' שכל נסיונו הניהולי עיתונאי מתמצה בניהול תפאורה והקצאת משאבים בטלוויזיה, ללא רקע עיתונאי, ובוודאי שללא שיקול דעת עיתונאי, יכול לנקוט בדרך שבה נקטת ולהשתמש בסמכות הניהולית שניתנה לך כדי לבוא חשבון עם מי שאינו מפסיק להתריע כי דרך ניהולך משול לזה של סניטר שנתנו לו לנהל בית חולים".

"לא יכולתי להשלים עם חוסר מקצועיות"

התלונה של רביד על נסטלבאום הוגשה בסוף השבוע. זה כחצי שנה רביד אינו משובץ תפקידי הגשה בערוץ הראשון ולמעשה הודח ממנו. בתלונה ששלח רביד למושון מצליח הוא טען כי לפני תחילת שידור טקס עמותת אומ"ץ ניגש אליו המפקח על ניידות השידורים ואמר כי יש הוראה של מנהל חטיבת החדשות לנסות ולמעט בצילומו של רביד – למרות שהוא מנחה את הטקס, ומהסיבה הזו הצופים לא יכלו לראות את מבקר המדינה לשעבר מקבל את הפרס, כי השידור הועבר לכתב הערוץ הראשון במקום לאולם. "אכן כאשר עבר השידור החי לאולם, והזמנתי לבמה את מקבל אות המופת מבקר המדינה היוצא מיכה לינדנשטראוס, יכלו הצופים בבית לראות רק את השדר בועז שפירא. אציין שזהו אירוע נוסף בשורה של טקסים קודמים של רשות השידור שהנחיתי בהזמנת המנכ"ל, ושבהם הורה מנהל החדשות לכתבים שסיקרו אותם לבל יראו אותי בכתבות", כתב רביד בתלונתו למנהל הטלוויזיה.

נסטלבאום מכחיש מכל וכל כי הוא מתנכל לרביד, או כי שיבש את השידורים. " אין זה סוד שאני הוא זה שהחליט להפסיק את הגשתו של יגאל רביד בחטיבת החדשות. יחסי הטובים עם רביד, בתקופה שקדמה לתפקידי כמנהל חטיבת החדשות, הקשו עלי מאוד. ואולם לא יכולתי להשלים עם חוסר מקצועיות, ובוודאי שלא יכולתי להתעלם מפניות של עורכים ומגישים בחטיבת החדשות שפנו אלי בכתב ובע"פ וביקשו ממני לא לעבוד איתו. הטענה שהוא משמיע כלפי כאילו אני רודף אותו עומדת במבחן האמינות כמו שאר טענותיו ההזויות".

את הסיבה שבגינה לא נצפה לינדנשטרואס מקבל את הפרס מסביר נסטלבאום כך: "בשלושת השבועות האחרונים ניהלנו משא ומתן עם השופט לינדנשטראוס, כדי שישתתף בתוכניתה של גאולה אבן ביום שבו יוענק לו אות המופת. ואולם לצערנו, השופט לא נעתר לפניתנו להתראיין בנושאים שבחדשות והסכים רק להתראיין על הפרס ולכן לצערנו לא יכולנו לארח אותו בשידור. למארגני הטכס נמסר מראש כי השידור יהיה קצר וכי אין לנו כוונה להעביר את דבריו בשידור חי".

"אם היית טורח לבדוק את העובדות הפשוטות לא היית מתבזה בכתיבת מכתב שמעיד על סגולות הניהול שלך", כתב למנהל הטלוויזיה, והוסיף כי "רביד לא השתתף בטקס כאיש רשות השידור, או כעובד של חטיבת החדשות. נוכחותו במקום היתה במסגרת חלטורה שאישרתי לו. רק מקצוען כמוך, יכול לזמן אותי לבירור משמעתי כשהחטיבה שבניהולי מתנהלת במקצועיות ומבלי שהוא טרח לבדוק קודם לכן את הדברים". יצוין כי זהו הזימון לבירור משמעתי השני שאליו מזומן מנהל חטיבת החדשות, אשר בעבר כבר התקיים לו בירור אצל מנכ"ל רשות השידור באשר להנחייתו את אירועי "שבתרבות", לכאורה, בניגוד לנהלי רשות השידור.

"האיש רודה ומתעלל באנשים בחטיבת החדשות ומטריד עובדים על רקע אישי"

מנהל הטלוויזיה מושון מצליח מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "כאשר מוגשת תלונה נגד עובד רשות השידור, על פי סמכותי מטעם נציבות שירות המדינה – עלי לבקש את תגובתו וזו מהות הפנייה שהועברה אל מנהל חטיבת החדשות. כאשר ראיתי את סגנונו, הוכיתי בתדהמה". יגאל רביד סרב להגיב לדברים, אולם התייחסותו למקרה פורסמה בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב לאחר הנחיית האירוע: "השבוע הייתה לי זכות להתנדב ולהנחות טקס של עמותת אומ"ץ ... את מבקר המדינה לא יכולתם לראות בערוץ 1. מנהל החדשות נסטלבאום חיבל בשידור. אחרי שגרר אותי לחמישה שימועים נסטלבאום בעצמו נקרא לבירור משמעתי וזה לא צחוק. האיש רודה ומתעלל באנשים בחטיבת החדשות ומטריד עובדים על רקע אישי. זה חייב להסתיים".

מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבום סרב להגיד לדברים והפנה לקבלת תגובה מדוברות רשת השידור, שמסרה: "איננו מתייחסים לתהליכים פנימיים בתוך רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully