וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות: ניגוד עניינים בכתיבת נאומים על ידי עיתונאים בעבור פוליטיקאים

12.9.2012 / 21:14

בישיבתה הערב דחתה המועצה את עמדת המשנה ליועצת המשפטית, וקבעה כי תקנון האתיקה יתוקן בהתאם. עוד הוחלט על הקמת צוות מעקב שילווה מקרוב את המשבר העובר על העיתונות

מליאת מועצת העיתונות קבעה היום (רביעי) כי קיים ניגוד עניינים בכתיבת נאומים על ידי עיתונאים בעבור פוליטיקאים, והחליטה לתקן את תקנון האתיקה בהתאם. המועצה דנה לראשונה בנושא לפני חודשיים, זאת בעקבות טענות שהועלו לגבי אורי אליצור, עורך המשנה של "מקור ראשון", ודרור אידר, פובליציסט ב"ישראל היום", על כך שעיסוקם של השניים בכתיבת נאומים לראש הממשלה ולמשרדי ממשלה נוספים מהווה הפרה של תקנון האתיקה של המועצה. המועצה דנה אז בתלונה ודחתה אותה, אולם עו"ד חיים שיבי, נציג אגודת העיתונאים בנשיאות, ביקש דיון חוזר ובבקשתו תמכו חברים נוספים במועצה, ד"ר נעמה כרמי והרב יובל שרלו. "על פני הדברים, ככלל קיים ניגוד עניינים בין תפקידו של עיתונאי, לבין עיסוק בכתיבת נאומים עבור פוליטיקאים, וכי יש לתקן ברוח זו את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות", נקבע הערב.

בישיבת המליאה דנה המועצה במשבר בשוק העיתונות. המועצה "הביעה דאגה עמוקה מהמשבר החמור בו מצויה העיתונות בכללה, העיתונות המודפסת בעיקר ועיתון מעריב במיוחד". בדיון היום הוחלט על הקמת צוות מעקב שילווה מקרוב את המשבר העובר על העיתונות, וימליץ למועצה על דרכי פעולה מעשיות לסייע בפתרון. "משבר זה פוגע פגיעה חמורה בחופש העיתונות, וממילא בדמוקרטיה במדינה", נמסר ממועצת העיתונות, אשר קראה הערב לממשלת ישראל ולכנסת ללכת בדרכן של מדינות באירופה הפועלות "להבטיח את המשך קיומה של עיתונות חופשית, יציבה, ופלורליסטית, ולגלות מחויבות לשמירה על הדמוקרטיה בישראל". יצוין כי השבוע הודיעה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כי תגיש לכנסת הצעת חוק ברוח זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully