וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאל ימין שמאל

14.9.2012 / 11:00

שרון גל מכחיש ציטוט שלו שפורסם ב"מקור ראשון" כמייחל לסגירת "הארץ" ואף רכש מודעה בה הבהיר שדבריו "עוותו והוצאו מהקשרם". "מקור ראשון": "המערכת עומדת מאחורי הדברים"

מגיש "לילה כלכלי" בערוץ 10, שרון גל, מכחיש ציטוטים שלו שפורסמו בעיתון "מקור ראשון" במסגרת ראיון נרחב שנערך עמו במגזין "מוצש" של העיתון. גל צוטט כמייחל לסגירתו של "הארץ" ואמר כי הוא "הפך להיות חמאסתון" וכי "אפשר לוותר עליו", אך הבוקר טען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

הבוקר רכש גל מודעה בעיתון "הארץ" ובה ביקש להבהיר: "על אף שאינני חובב הקו המערכתי של עיתון 'הארץ', אינני מייחל לסגירתו כפי שצוטטתי ב'מקור ראשון'. צר לי שדברי עוותו והוצאו מהקשרם", כתב גל במודעה והוסיף: "זו העת לחזק התקשורת האלקטרונית והכתובה ולדאוג לעצמאותה ועוצמתה".

דבריו של גל פורסמו במסגרת פרויקט שערך המגזין "מוצש" בשיתוף עם מחלקת החדשות של עיתון מקור ראשון, גיליון סיכום שנה בתקשורת הישראלית. "שרון גל מערוץ 10 פותח את הפה על התקשורת בישראל ולא עושה חשבון לאף אחד", נכתב בהודעת הקידום של העיתון את הראיון עם גל, אותו ערך הכתב צביקה קליין, וחלקים ממנו אף הוצעו לפרסום מוקדם בכלי תקשורת אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על אף שאינני חובב הקו המערכתי של העיתון". מודעת ההבהרה ב"הארץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא מדובר באיזו פליטת פה או משהו אחד שנאמר והוצא מהקשרו"

מתוך הראיון: "בעבר 'הארץ' היה עיתון הרבה יותר שפוי. היום זה השתנה, הוא הפך להיות חמאסתון, וזז שמאלה בצורה קיצונית ... אין ספק שיש בעיה קשה של מינונים. זה לא שיושבים אנשי תקשורת ואומרים 'בואו נבליט את הדעות השמאלניות שלנו', ובכל זאת, לצערי התקשורת נשמעת יותר מדי אותו דבר. אין מגוון רחב של דעות. אני שונא את המילה איזון, אבל צריך איזון. שכל החלקים בעם יקבלו ביטוי ... אני לא יכול לסבול אותו. אני מקבל אותו רק כדי לקרוא את 'דה מרקר'". "הם לא מבינים ש'עניי עירך קודמים'. לא אכפת לי שיהיה עיתון שמאלני, הרי יש כיום עיתון ימני, 'ישראל היום', אבל שידעו לדאוג קודם לישראלים, אחר כך לזרים ... אני אמנם מנוי לשני עיתונים, אבל אני כמעט שלא רואה אותם במהלך השבוע. אני מתעורר ישר לטאבלט. אבל סגירת כלי תקשורת במדינה דמוקרטית היא צעד מסוכן, אסור ל'מעריב' להיסגר. על 'הארץ' דווקא אפשר לוותר".

ב"מקור ראשון" דוחים את טענותיו של גל לפיהם דבריו הוצאו מהקשרם. גורם בעיתון אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בידי מערכת העיתון הקלטה של הדברים, ואם יהיה צורך היא תוצג. "לא מדובר באיזו פליטת פה או משהו אחד שנאמר והוצא מהקשרו – אלא בסדרה של אמירות", אמר הגורם.

את תגובתו של שרון גל לא ניתן היה להשיג, ותגובת "הארץ" לדברים לא התקבלה. מעיתון "מקור ראשון" נמסר בתגובה כי המערכת "עומדת מאחורי הדברים".

שרון גל: "המחאה החברתית מזויפת ומאחוריה מסתתרים מניעים פוליטיים". ריאיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully