וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: פגישת דנקנר-עיני הסתיימה ללא תוצאות

19.9.2012 / 8:51

למרות הצהרותיו של נוחי דנקנר כי זכויות העובדים יישמרו וכי ההכנסות מהעסקה יופנו לטובת חובות החברה כלפיהם, בפגישה שנערכה אמש לתוך הלילה הוא לא הביע התחייבות לכך

פגישת ועד עובדי מעריב ובכירי אי.די.בי. שנערכה אמש (שלישי) הסתיימה ללא כל תוצאות, והצדדים לא הגיעו לכדי הבנות של ממש לעניין זכויות עובדי העיתון במקרה של מכירת החברה. הפגישה החלה בשעות הערב המאוחרות והסתיימה רק לפנות בוקר, ונכחו בה בין היתר יו"ר איי.די.בי נוחי דנקנר, מנכ"ל מעריב טל רז, יו"ר הסתדרות העובדים הכללית עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן, וכן חמישה מאנשי ועד העובדים של מעריב.

בריאיון הבוקר לרזי ברקאי בגלי צה"ל התייחס יו"ר ועד העובדים חגי מטר לפגישה. "לא הייתי מגדיר אותה ככשלון, השגנו דריסת רגל בתוך המשא ומתן עם בן צבי. ברמה המיידית, הזכויות שלנו צריכות להיות מובטחות על ידי המעסיק היום ובעניין זה בן צבי יכול להיות רגוע. לדבריו, "דנקנר אמר שהוא מעוניין שישמרו לנו את כל הזכויות. זה נחמד, אבל לא מספיק. אנחנו נמשיך את המגעים וצפויים לפגוש גם את הנציגים של בן צבי".

מטר הוסיף כי "אין כוונה להשבית את העיתון בשלב הזה. קיבלנו התחייבות שמשכורות ספטמבר ייכנסו בזמן וזה מרגיע את העובדים שחששו שהם פועלים בהתנדבות. ממה שאנחנו מבינים כספים כן הופרשו לקרנות הפנסיה בעבר, אבל יש כספים שצריכים להיות משולמים רטרואקטיבית, מדובר בבור של עשרות מיליוני שקלים. העסקה עם בן צבי עדיין לא סגורה, יש כמה מודלים לפיהם לא כל עובדי מעריב יפוטרו באופן מיידי. מבחינתו כל מודל בו איננו צד בעניין הוא לא מקובל. אולי אני נשמע אופטימי, אבל המצב הוא מאוד חמור".

עובדי מעריב, בגיבוי ההסתדרות, דורשים לעגן את זכויות העובדים בהסכם מכירת העיתון, אם עסקה כזו תתבצע. למרות הצהרותיו של דנקנר כי זכויות העובדים יישמרו וכי ההכנסות מהעסקה יופנו לטובת חובות החברה כלפיהם, אמש הוא לא התחייב לכך. היום בערב יקיימו העובדים אסיפת חירום נוספת בה יחליטו על המשך צעדיהם.

"שני הצדדים הציגו את עמדותיהם, ומגעים נוספים ייערכו בהמשך", אמרו הבוקר באיי.די.בי. בוועד העובדים מסרו כי בהמשך היום הם יתכנסו וידונו בהמשך צעדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully