וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מעריב: בן צבי יקלוט כ-300 עובדים; עם 1400 עובדי הדפוס ינוהל מו"מ

20.9.2012 / 11:53

חברת איי. די. בי הוציאה הבוקר בהודעה לבורסה את פירוט עסקת מכירת מעריב. על פי ההסכם, מעריב ימשיך להיות מודפס בבית הדפוס בבת ים למשך תקופה של חצי שנה לפחות

עסקת המכירה של מעריב נחשפת לציבור. הבוקר דווחה חברת האחזקות איי. די. בי. לבורסה כי תעביר לידי שלמה בן צבי את המותג "מעריב" ואיתו את מערך ההוצאה לאור, השיווק וההפצה, את רשת המקומונים והמגזינים, את הוצאת הספרים, את אתר האינטרנט NRG ועמו את שאר פעילות הדיגיטל, ואת רשימת המנויים – כל זאת בעלות של עד 74 מיליון שקלים. בית הדפוס ומערך ההפצה, לא יועברו לידי בן צבי, אשר התחייב במסגרת העסקה להמשיך, להפעיל ולהוציא לאור את מעריב.

התשלום עבור מעריב יתבצע בכמה תשלומים. עם השלמת העסקה ישלם בן צבי לדסק"ש 10 מיליון שקלים, ויחד עמם יועברו 7.6 מיליון שקלים עבור תשלומי המנויים בתקופה של עד החתימה על העסקה. בתוך חודשיים ישלם בן צבי 7.5 מיליון שקלים נוספים, וסכום זהה עד סוף חודש דצמבר. עד סוף יוני ישלם בן צבי 5 מיליון שקלים נוספים.

"במסגרת ההסכם הוצהר כי הכוונה לייעד את התמורה בגין העסקה לכיסוי התחייבויותיה של המוכרת לעובדיה", נכתב בהודעה – ובכך למעשה עומדת איי. די. בי. בהצהרותיה ובהצהרות בעל השליטה נוחי דנקנר על כך שהכנסות העסקה יועברו לטובת העובדים. במסגרת העסקה התחייב בן צבי להציע ל-300 מעובדי העיתון להיקלט בחברה שבבעלותו, והביע נכונות לקלוט 100 עובדים נוספים. כל החובות בגין יחסי עובד-מעביד – ימחקו עם השלמת העסקה.

כפי שפורסם מוקדם יותר בוואלה! ברנז'ה, עיתון מעריב ימשיך להיות מודפס בבית הדפוס של מעריב בבת ים למשך תקופה של חצי שנה לפחות, במהלכה ימשיכו 1,400 עובדי הדפוס וההפצה להיות מועסקים אצל בן צבי. בתקופה הזו ינהל עמם משא ומתן בנוגע להמשך רכישת השירות מהם.

עניין התקבולים וההכנסות מגבייה נוספת הוא שעמד במרכז המשא ומתן בין הצדדים. אלה הגיעו לפשרה הבאה: כל סכום נוסף שייגבה מתוך החובות בהליכים משפטיים וחובות נוספים עד לסכום של 29 מיליון שקלים יתחלק בין בן צבי, שיקבל 20 אחוזים, לבין דסק"ש שתקבל את היתר. בן צבי התחייב לקחת על עצמו את כל ההתחייבויות הקודמות של מעריב כלפי לקוחות ששילמו מקדמות, ואלה עומדות בשלב הזה על 5.5 מיליון שקלים.

השלמת העסקה כפופה למספר תנאים, בהם אישורו של בית המשפט במסגרת דיון בבקשה לקבלת צו הקפאת הליכים, אישורה של הרשות להגבלים עסקיים ואישורם של הבנקים שלהם משועבדים חלק מנכסי מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully