וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: HOT ו-yes יחויבו לספק חבילה צרה

מועצת הכבלים והלווין אישרה היום את ההחלטה שתחייב את HOT ואת yes לספק למבקשים חבילה זולה יותר מחבילת הבסיס. עם זאת, המועצה לא תקבע את מחירה "כדי לא לפגוע בתחרות"

היכונו לבואה של "החבילה הצרה". מועצת הכבלים והלווין אישרה היום פה אחד את ההחלטה שתחייב את HOT ואת yes לספק למבקשים חבילה זולה יותר מחבילת הבסיס, עם פחות ערוצים. על פי ההחלטה, הפיילוט של החבילה הצרה יצטרך להתחיל לא יאוחר מה-1 בדצמבר השנה, והחברות תצטרכנה לקבל את אישור המועצה לתכני החבילה. החבילה הצרה תכלול את ערוצי הבסיס (9, 10, 11, 22, 23, 24, 33, 99) יחד עם לפחות ארבעה ערוצי תוכן נוספים, שיופקו בישראל: ערוץ ספורט, ערוץ ילדים, ערוץ סדרות וסרטים, וערוץ חדשות עולם.

בנוסף, לפחות 30% מסכום ההשקעה בערוצים המדוברים יחויב להיות מושקע בהפקות מקומיות, וכ-15% בהפקות מורכבות, כמו דרמה ותעודה.

ומה באשר לשידורי הספורט? אלה יועברו במסגרת ערוץ שיכלול לפחות 126 שעות שידור בשבוע, ולפחות 500 שעות שידורים ישירים בשנה. מתוך אלה, לפחות 150 שעות יושקעו במשחקי כדורגל לגברים משתי ליגות לפחות, ו-100 שעות ישקעו במשחקי כדורסל וטניס (לפחות 50 שעות לכדורסל). הערוץ אף יהיה מחוייב לשדר תחרויות ספורט בהשתתפות נבחרות או ספורטאים ישראלים, ומהדורה יומית של חדשות ספורט באורך שלא יפחת מ-15 דקות.

הגזרה מתחממת לקראת כניסתן לשוק של חברות הסלולר

סוגיית החבילה הצרה מסעירה את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית מזה כמה שנים, והגזרה התחממה לקראת כניסתן לשוק הטלוויזיה של חברות הסלולר. בחברת הכבלים והלוויין התנגדו, מטבע הדברים, לאורך כל הדרך לאילוצים לספק לצופים חבילת צפייה במחיר נמוך משמעותי מזה שהן גובות כעת. אולם התנגדותן של החברות לא צלחה, שכן חבילה צרה הייתה מטרה מרכזית בפעילותם של משרד התקשורת ושל המועצה לשידורי כבלים ולווין – זאת לצד קידום מערך "עידן פלוס" שמאפשר גם הוא קליטת שידורי טלוויזיה רב ערוצית במחיר נמוך.

אחד הנימוקים העיקרים לכך הייתה ההשקעה שלהם בתוכן: החברות הזהירו כי כיוון שההשקעה שלהם בתעשיית הטלוויזיה המקומית תלויה בהכנסותיהן (החברות HOT ו-yes מחויבות כיום להשקיע 8% מההכנסות בהפקות מקור ישראליות) – חבילה צרה תביא לירידה בהכנסות שלהם ועל כן גם לירידה בהשקעה. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה לפני שנתיים אמר מנכ"ל HOT הרצל עוזר כי חבילה צרה תביא לפיטורים של כ-4,000 עובדים ולהפסדים של 400 מיליון דולר עבור החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully