וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל הניו יורק טיימס ארתור סולצברגר הלך לעולמו

29.9.2012 / 17:49

המו”ל הקודם של העיתון מת היום בביתו שבסאות’המפטון, ניו יורק, בגיל 86. סולצברגר קיבל לידיו את הובלת הניו יורק טיימס בשנת 1963 ומאז שינה באופן משמעותי את פניו

ארתור אוקס-סולצברגר, המו"ל הקודם של הניו יורק טיימס, הלך היום לעולמו בביתו שבסאות'המפטון, ניו יורק. סולצברגר, בן 86 במותו, סבל במשך זמן רב ממחלה - כך דווח באתר העיתון.

סולצברגר קיבל לידיו את הובלת הניו יורק טיימס בשנת 1963, והעיתון נמצא בשליטת משפחתו מאז שנת 1896, אז רכש אותו סבו אדולף ס. אוקס. בתפקיד המו"ל והיו"ר הוביל סולצברגר את העיתון במשך תקופה ארוכה והפך את החברה לענקית מדיה בשווי מליארדי דולרים. תחת ניהולו, זכה העיתון בפרס פוליצר בתחילת שנות ה-70 על פרסום מסמכי פנטגון חסויים בנוגע למלחמת וייטנאם. בשנת 1992 הוא העביר את תפקיד המו"ל לבנו, ארתור אוקס-סולצברגר ג'וניור, וחמש שנים אחר כך פרש גם מתפקיד יו"ר חבר המנהלים. "הוא ייזכר כמי שייסד את המפעל האדיר הזה", אמר עליו אחד מחברי הנהלת העיתון הוותיקים".

סולצברגר שינה באופן משמעותי את פניו של הניו יורק טיימס. באמצע שנות ה-70 פקד את העיתון משבר כלכלי שיכול היה להביא לצמצום משמעותי של פעילותו, אולם, סולצברגר בחר דווקא להרחיב את הניו יורק טיימס משני חלקים לארבעה, וליצור חלקים נפרדים למדור החדשות הכלליות ולחדשות לעסקים, ויצר מוספים נוספים חדשים – זאת במטרה למשוך מפרסמים וקוראים חדשים, ובעיקר קוראות חדשות. מוספי הספורט, המדע, סגנון החיים וסוף השבוע הפכו להצלחה מיידית.

עיקר הביקורת על המהלך הייתה כי הוא יביא לפגיעה בתוצר החדשותי "הקשה ורציני" של העיתון, אולם סולצברגר עמד במילתו כי העיתון ימשיך להשקיע בעיתונות חזקה, לצד פנייה לקהלים נוספים. התפוצה של העיתון עלתה באופן ניכר בעקבות הרחבתו והביאה לשגשוג בחברה. ארתור אוקס-סולצברגר העביר לבנו את הניו יורק טיימס, כענקית מדיה ששוויה גדול פי 25 מזה שהיה כאשר קיבל את העיתון – 2.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully