וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הארץ הכריעו: מחר לא ייצא העיתון; אתרי הקבוצה יושבתו עד חצות

3.10.2012 / 15:52

(עדכון) בתום הצבעה שערכו הערב העובדים במסגרת אסיפת חירום שכינסו, הוחלט לדבוק בתוכנית המקורית ולהשבית את העיתון; גדעון לוי, ברק רביד ועיתונאים נוספים - התנגדו למהלך

(עדכון אחרון: 18:17)
(עדכון קודם: 17:13)
(עדכון קודם: 16:44)

עובדי הארץ ודה מרקר החליטו להמשיך ולהשבית את העיתון. בשעה האחרונה התכנסו העובדים בדסק החדשות של דה מרקר ולאחר אסיפה סוערת בה נשאו דברים חלק מהעובדים, החליטו ברוב של 126 על 68 להשבית את מערכות העיתונים ואתרי האינטרנט ולמנוע את ההורדה לדפוס של העיתונים הלילה. עובדי ההפצה והדפוס אינם שותפים להשבתת העיתון.

לדברי נציגי העובדים, מאז הכריזו אמש על כוונתם להשבית את העיתון - לא נעשתה כל פנייה אליהם מצד ההנהלה כדי לנסות למנוע את השביתה. בוועד ביקשו מהעובדים לא לחזור בתום הפגישה לעבודה. בכינוס נכחו גם עורך העיתון אלוף בן וכן בכירים נוספים.

"הנהלה סבירה צריכה לעשות הכל כדי שהעיתון ימשיך לצאת יום יום, אבל ההנהלה הזו עשתה בדיוק ההיפך", אמר חבר הוועד אורי תובל, שעדכן כי חלק מהעובדים קיבלו מההנהלה הוראה כלל לא להגיע לעבודה וכי למעשה בכך העדיפה ההנהלה שהעיתון לא יראה אור מחר, על פני משא ומתן עם העובדים.

"השביתה תפגע במעמד העיתון ותאיץ את מהלך הקיצוצים"

אהוד עין גיל, לשעבר סגן עורך מוסף הארץ וכיום עורך בכיר בעיתון אמר: "בלבוא ולהגיד שאנשים לא רוצים לקרוא אותנו יותר, אם זה נכון, אנחנו בבעיה גדולה. השאלה היא האם נעשו הניסיונות לפני שחותכים מאה עיתונאים. יש לנו שני מותגים שיש להם תפקיד ומשקל בחברה הישראלית מה שאי אפשר להגיד על עיתונים אחרים?.

?גם לציבור יש אחריות עלינו, מנוי על הארץ זה לא רק תשלום על מוצר, זה תשלום על מנייה חשובה בחברה הישראלית ויש הרבה אנשים שחושבים ככה?, התייחס עין גיל לכוונה להשיק קמפיין ציבורי לגיוס מנויים חדשים. לדבריו, גיוס של חמשת אלפים מינויים יביא לאפשרות להקטין את הקיצוץ בכמחצית.

?אם יש פה מישהו שמרגיש שעשו כאן מאמץ שיהיה מקום עבודה סביר לעובדים - זה הזמן להגיד. הכלי היחיד שעורר תגובה בהנהלה ובקרב העובדים זה השביתה. אנחנו צריכים להשתמש בו, ואחר כך אפשר יהיה לדבר?, אמרה נציגת העובדים נועה כהן.

מנגד, ברק רביד התנגד בכינוס להשבתת העיתון. ?צריך לא לחשוב רק על מי שמפוטר, אלא גם על הזכויות של מי שנשאר. אני חושש מאוד שדווקא הצעד הקיצוני הזה, שמגיע ממקום טוב, יפגע דווקא במי שיישארו ובאנשים שעדיין הם יהיו רוב האנשים שעובדים בעיתון. אין לי ספק שאם תהיה שביתה מעמד העיתון ייפגע וזה יאיץ את מהלך הקיצוצים. אני קורא לוועד לא לקיים הצבעה, אלא לדחות את הנושא בכמה ימים?. רביד קרא לעובדים להצביע נגד השבתת העיתון.

גדעון לוי, מבכירי עיתונאי הארץ, התנגד אף הוא להשבתת העיתון, שכן לדבריו הצעד יביא יותר נזק מתועלת. "יש מצבים בהם פשוט אין מה לעשות - למרות שזה משפיל ומתסכל. אני חושש מהלך-רוחו של עמוס שוקן, אבל סגירת עיתון הארץ מאיימת עליו לא פחות מאשר על כל אחד מאיתנו, הוא זה שבסופו של דבר יקבל את ההחלטה".

"שביתה היא דבר צודק מאין כמותו - אבל צריך לחשוב גם על היום שאחרי", הוסיף לוי. "ייתכן ומחר נהיה בדיוק באותו מקום. אנחנו עלולים למצוא עצמנו, רק בגלל שאנחנו צודקים ורוצים להראות להם, ללמד אותם הלכות יחסי עבודה - במקום מאוד מסוכן. לפעמים בחיים מגיע מצב שבו פעולה עלולה להזיק יותר מאשר הרמת ידיים".

"הצעדים - מתוך אחריות לגורל העיתון ולפרנסת העובדים שישארו בו"

מהנהלת קבוצת הנהלת הארץ דה-מרקר נמסר לוואלה! ברנז'ה לאחר ההודעה על השבתת העיתון כי "הנהלת הארץ פועלת מתוך אחריות וכמתחייב ממנה לאור המציאות הכלכלית שמשפיעה על התקשורת בכלל ועל העיתונות המודפסת בפרט. בחודשים האחרונים, הנהלת החברה קיימה פגישות ושיחות רבות עם העובדים על מנת להסביר את מצב העיתון ואת הפעולות שההנהלה נאלצת לנקוט בהם".

"ההנהלה פעלה על מנת להימנע מגזירת הפיטורים, אך לצערנו, אין מנוס מלנקוט בצעדים אלה על מנת להבטיח את קיומו של 'הארץ' ואת יכולתו להמשיך למלא את תפקידו הייחודי בחברה הישראלית. צעדים אלה ננקטים מתוך אחריות לגורל העיתון ואיתנותו הפיננסית ונועדו להבטיח ולדאוג לפרנסתם של העובדים שישארו בעיתון", תגובת הנהלת קבוצת הארץ דה מרקר.

בתוך כך, מהדורת החדשות של השעה חמש בקול ישראל החלה היום באיחור של דקה כסולידריות הזדהות ותמיכה עם עיתונאי הארץ ומעריב. ?אגודת העיתונאים בירושלים החליטה לנקוט במהלך סמלי שיבטא את הרצון של כלל העיתונאים במדינה לסייע לעיתון מעריב ולכתבים המועסקים בו?, נמסר מהאגודה.

"אם גורלו של 'הארץ' להיסגר, אז עדיף שהוא ייסגר עכשיו"

מוקדם יותר היום הגיב מו"ל הארץ עמוס שוקן בחריפות חסרת תקדים לכוונת עובדי העיתון להשבית הערב את העיתון על כל חלקיו. "בשנים האחרונות אני עושה מאמץ עצום כדי להבטיח את קיומו של 'הארץ'", כתב לעובדים במכתב שהוציא. "אנחנו לא מחפשים את הפיטורים האלה, ואתם יודעים את זה (אגב, שיעורם אינו גבוה יותר ממה שנאלץ ה'ניו-יורק טיימס' לעשות ושמר על איכותו), הם נכפו גם עלינו. בכדי לשמור על 'הארץ' נדרשים צעדים קשים שאינם משמחים איש".

לדברי שוקן, "חבל שגם לאחר ששוחחנו על כך פעמים רבות (שלא לדבר על מה שאנחנו קוראים בעיתון שאתם כותבים), עדיין לא הופנמה על-ידיכם המציאות העסקית שבה אנחנו פועלים, אשר השתנתה ללא היכר ומחייבת אותנו לפעולה".

בהמשך הוסיף שוקן: "אבל אם גורלו של 'הארץ' להיסגר, אז עדיף שהוא ייסגר עכשיו, כדי שלא ייסגר בעוד כמה חודשים כמו 'מעריב', ומי שלא מבין את זה, קשה להבין מה הוא בכלל עושה בעיתונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"שקר הוא שהצגנו לכם רק נתונים חלקיים"

"בשלב מסוים של השיחות אתכם, שנמשכות כבר מספר חודשים רב, הבנו שלא משנה איזה מידע עסקי סודי ניתן לכם, שלא משנה מה יהיה תוכן הדיונים בינינו, שלא משנה שנסכים לבקשות שונות שלכם - בסוף יש רק עניין אחד מבחינתכם: הקפאת תוכנית הפיטורים. שקר הוא שהצגנו לכם רק נתונים חלקיים. באופן חסר תקדים ומבלי שיש לנו מחויבות לעשות זאת", כתב שוקן לוועד העובדים.

"אבל אתכם זה לא מעניין. אתם בארכיאולוגיה: מאזני 2009 מעניינים אתכם, ומאזני 2010 מעניינים אתכם, ומאזני 2011 מעניינים אתכם. גם זה שקר. הם לא מעניינים אתכם. אמרנו לכם שנשקול בחיוב להציג לכם אותם (זה אמנם היה לפני מספר חודשים, כאשר חשבנו שאתם באמת מתעניינים במצב החברה), אבל ברור שאחרי הפגישה איבדתם עניין בנתונים. התברר לכם שאינם משרתים את העניין היחיד הרלוונטי לכם: הקפאת תוכנית הפיטורים, ולא שמענו מכם יותר בעניין זה".

"בניגוד לעמדתנו הראשונה, הזמנו אתכם להציג בפני מועצת המנהלים של החברה את האסטרטגיה שלכם ('תוכנית החירום להגדלת הכנסות הקבוצה', כפי שאתם מכנים אותה). זה היה אירוע מכמיר-לב, אלמלא היה כל-כך מביך".

"אתם אומרים שלדידנו הפורשים מרצון לא מקזזים ממספר המפוטרים. גם זה שקר. יש לנו יעד ברור לרמת הוצאות בעיתון בשנת 2013, ואמרנו לכם בדיוק מה היעד הזה, והוא לא יעד שמאפשר יותר מאשר תקציב מאוזן. ברור שהפרישה מרצון מצמצמת את הצורך בפיטורים, ולכן נענינו להצעתכם בעניין זה.
"ושקר הוא שהפרנו איזו שהיא חובה כלפיכם או שלא ניהלנו עמכם משא-ומתן. נפגשנו איתכם אין ספור פגישות, קיבלנו חלק מהצעותיכם, אמרנו שאנו נכונים לבדוק אחרות, אבל בכל אלה לא הבאתם שום רעיון שמאפשר להיכנס לשנת 2013 ברמת ביטחון כלשהי, שהעיתון יוכל להתקיים".

מוועד העובדים של הארץ נמסר בתגובה: "במכתב של שוקן יש דברים לא נכונים עובדתית, ונגיב עליהם. בשורה התחתונה, דרישת הסף שלנו היא לעצור את הפיטורים".

"מצפים מכל עובדי העיתונים ואתרי האינטרנט לא לעבוד"

ועד עובדי הארץ נחשב לוועד חזק ונהנה מתמיכה נרחבת בשורות העיתון, כמו גם מתמיכה מלאה של אגודת העיתונאים בתל אביב. בוועד הבהירו כי הם מצפים מכל עובדי העיתונים ואתרי האינטרנט לא לעבוד בשעה בה תתקיים האסיפה, ולא לחזור לעבודה אחריה.

בשבוע שעבר קיימו העובדים שביתה בת כשעה, לאחריה התאספו מאות מהם מול בניין "הארץ" והפגינו נגד הנהלת העיתון וסירובה לבוא עם נציגיהם במשא ומתן על מנת לגבש תכנית חלופית למהלך הפיטורים ולהציג בפניהם באופן מלא את הנתונים הכלכליים של הקבוצה. נציגי העובדים הזהירו כי לא יהססו להשבית באופן מלא את העיתון אם דרישותיהם לא ייענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully