וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עובדי מעריב יהיו הבעלים הבא של העיתון?

4.10.2012 / 12:23

אל נאמני העיתון, עו"ד ירון ארבל ועו"ד שלמה נס, הגיעה הצעה מצד העובדים לרכוש בו מניות. הנאמנים: "מקבלים בברכה את הרעיון". גורם בעיתון: "ייתכן ומדובר בספין"

האם עובדי מעריב יהיו הבעלים הבא של עיתון מעריב? לוואלה! ברנז'ה נודע כי אל נאמני החברה, עו"ד ירון ארבל ועו"ד שלמה נס הגיעה בימים האחרונים פנייה מצד מספר עיתונאים בכירים בעיתון בהצעה שעובדי מעריב יהיו אלה שירכשו אותו ויפעילו אותו. והיה ואכן מתכוונים העובדים לרכוש את העיתון יהיה עליהם, כך לפי החלטת בית המשפט, להגיש הצעה עסקית לנאמנים עד ליום שלישי הקרוב.

נאמני העיתון אישרו היום כי התקבלו אצלם פניות האלה, והודיעו הם מקבלים בברכה את הרעיון. "יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב", הם כתבו הבוקר בתכתובת פנימית. "ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון ד"ר עזריאל קרליבך". הנאמנים כתבו כי ישתפו פעולה באופן מלא עם הצעה כזו במידה ותתקבל. "אם תשכילו לגייס בינכם או יחד עם גורמי חוץ את המשאבים הדרושים ואתם העובדים תהיו בעלי המניות של מעריב כולה או חלקים ממנה דוגמת NRG או מגזין 'את', הדבר יהווה פריצת דרך בעיתונות הישראלית בעשרות השנים האחרונות".

הרעיון לרכישת העיתון על ידי העובדים עלה בעבר על ידי וועד עובדי מעריב, אולם עד עתה לא הבשיל לכדי תכנית עסקית מגובשת או הצעה ברת-קיימא. מספר עיתונאים אמרו לוואלה! ברנז'ה כי לא ידוע מי הם אותם "עיתונאים בכירים" שפנו אל הנאמנים והאם מדובר בהצעה רצינית או ברעיון כללי. אחד העובדים אף אמר כי "ייתכן וגם הנאמנים יודעים שאין הרבה סיכוי שעובדי מעריב ישמו כסף ויקנו אותו, אבל הקריאה להם לעשות את זה משרתת כמה מטרות – בהן להלחיץ רוכשים רציניים פוטנציאלים אחרים. חוץ מזה הנאמנים צריכים להראות שהם שוקלים עוד הצעות חוץ מזו של בן צבי. ייתכן שמדובר בספין".

הנאמנים אכן עודדו את העובדים להגיש להם הצעת רכישת עסקית. "אם אולי יותר מאחרים יכולים ליצור עיתונות חדשה ושונה, אשר יכולה להיות הם מעניינית והן רווחית", כתבו להם, והזכירו להם את המועד האחרון המתקרב. אולם ההערכה כיום היא שלצעד הזה אין היתכנות ממשית. "כבר כמה שבועות שיש דיבורים על האפשרות הזו. היא אכן קיימת, ויש גם תקדימים בהם זה עבד. אבל עובדי מעריב הם לא אוהדי הפועל תל אביב – הרעיונות האלה הם בוסריים ולא יבשילו לכדי תכנית עסקית בזמן. ההיתכנות לכך הייתה ונותרה נמוכה".

מוועד עובדי מעריב מסרו כי "הנושא בבחינה".

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully