וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: כ-400 עובדי העיתון הפגינו במחאה

9.10.2012 / 11:34

הפגנות עיתונאים גם מעבר לים: בצעד שיזם ארגון העובדים של העיתון ואשר נועד לאותת להנהלה לבוא עמם במשא ומתן על זכויותיהם, הקיפו העובדים את בניין המערכת בצעדה שקטה

מחאת עובדים גם בניו יורק טיימס: כ-400 מעובדי העיתון הפגינו אתמול (שלישי) מול משרדי העיתון במחאה על הרעה בתנאי העסקתם, בצעד שיזם ארגון העובדים של העיתון ונועד לאותת להנהלה לבוא עמם במשא ומתן על זכויותיהם. ההפגנה הייתה למעשה צעדת מחאה שקטה בת כרבע שעה במהלכה הקיפו העובדים את בניין המערכת.

העובדים מוחים על כך שמאז פג תוקפו של החוזה הקיבוצי שלהם, לפני שנה וחצי, הוא טרם חודש. הטבות שניתנו לעובדים בוטלו מאז, תכניות פרישה הוקפאו ובהנהלה רוצים בימים אלה לעגן בחוזים שונים את תנאי העבודה של עובדי העיתון המודפס ושל עובדי החטיבה הדיגיטלית. בוועד העובדים מתנגדים לכך, ואומרים כי החלו בצעד ראשון מתוך סדרה פעולות מחאה מתוכננות. יחד עם זאת הם הדגישו כי אין בכוונתם בשלב הזה להשבית את העיתון ולפגוע בפעילותו השוטפת.

במכתב ששלחו בשבוע שעבר למו"ל העיתון הנכנס ארתור סלצברגר ג'וניור, למנכ"ל מארק תומפסון ולעורכת הראשית ג'יל אברמסון, כתבו העובדים כי כיום הם עושים יותר ומשתכרים פחות. "הכי חשוב, עבורנו, הוא שתשים סוף לעידן בו הפיצויים מצטמקים", כתבו העובדים. "זה לא היה המזל או המורשת של המותג שאפשרו לניו יורק טיימס לעשות את המעבר לעידן הדיגיטלי בעת תקופה של משבר כלכלי, אלא האנשים שלו - שעובדים שבעה ימים בשבוע מסביב לשעון". על המכתב חתמו עד עתה יותר מ-600 מעובדים העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully