וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד לא גר כאן יותר

23.10.2012 / 10:59

מסלול לימודי עיתונות בביה"ס חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה בוטל ברגע האחרון בשל מיעוט משתתפים וביטולים רבים, שנומקו ב”מצב התקשורת בישראל” – כך נודע לוואלה! ברנז’ה

מסימני המשבר בענף העיתונות: מסלול לימודי עיתונות ורדיו שאמור היה להתחיל השנה בלימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, בוטל ברגע האחרון בשל מיעוט נרשמים וביטולי הרשמה אשר נומקו ב"מצב התקשורת בישראל" – כך נודע היום (שלישי) לוואלה! ברנז'ה. מדובר היה במסלול לימודים חד שנתי במסגרת בית הספר "חשיפה", והוא נועד להעניק לבוגריו כלים מעשיים לעבודה עיתונאית. גורם באוניברסיטה נימק את החלטת הנרשמים לבטל כנובעת מ"החשש בקושי במציאת עבודה בשוק התקשורת על רקע הפיטורים הנרחבים של עיתונאים והקיצוצים שנעשים לאחרונה כמעט בכל כלי התקשורת במשק".

"לפני כמה ימים התקשרו אלי מהנהלת לימודי החוץ האוניברסיטה הפתוחה והודיעו לי שהמסלול לא נפתח בגלל ביטול של מספר רב מידי של סטודנטים. הם אמרו שהביטולים נגרמו בגלל מצב התקשורת בארץ. בינתיים החלטתי שאני מברר על כיוונים אחרים ללימודי תקשורת מעשית", סיפר היום לוואלה! ברנז'ה צעיר שהתכוון ללמוד במקום.

את מסלול לימודי העיתונות המעשיים באוניברסיטה הפתוחה הוביל וריכז רונן שמיר, מומחה ומרצה לתקשורת וניו-מדיה. שמיר הוא ממקימי האתר ynet ולשעבר עורך ראשי של נענע10, של אתר רשת ושל תכניות טלוויזיה שונות. על הסגל האקדמי נמנו בין היתר סגנית מנהלת מחלקת החדשות של גלי צה"ל נעמה מאור שריכזה במשך שנים את קורס הכתבים של התחנה, כתב "ידיעות אחרונות" לשעבר זיו לנצ'ר ולשעבר מבקרת הטלוויזיה של "ישראל היום" שיר זיו. עוד הרצו במסלול מזכ"ל מועצת העיתונות והעורך לשעבר אבי וינברג והמרצה לתקשורת ד"ר גבל אינס.

"כנראה שאחד מסימני קריסת התקשורת בישראל הוא זה שאנשים לא רוצים יותר להיות עיתונאים, והנה לכך הוכחה חד משמעית", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בבית הספר "חשיפה" שביקש להשאר בעילום שם. "זה עצוב – אבל המטרה של הכשרה מעשית היא לסייע לבוגרים למצוא עבודה, ומהתרשמותם לא תהיה להם עבודה בתחום גם לאחר סיום הלימודים. אז מדוע שיירשמו?".

את תגובתו של רונן שמיר לא ניתן היה להשיג. מביה"ס "חשיפה" נמסר בתגובה: "בבית הספר 'חשיפה' לאומנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה – לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה – יש מגוון רחב של תכניות לימודים בהיבטים השונים של המדיה. השנה מתוך כ-600 הסטודנטים שילמדו בבי"ס חשיפה, מסתמנת העדפה בנושאים אחרים בתקשורת המוצעים בתכניות, ביניהם המדיה החדשה ואינטרנט בכלל, וחל קיטון בכמות המתעניינים בתכנית 'עיתונות ורדיו'. על כן, הוחלט השנה לא לפתוח תכנית זו לטובת תכניות אחרות מבוקשות יותר. יחד עם זאת, בשאר תכניות הלימודים חלה עליה בהרשמות, ואף נפתחים מסלולי לימוד חדשים כגון 'פיתוח משחקי מחשב' ופוטותרפיה בשילוב אמנויות. בנוסף, בית הספר חשיפה הודיע מבעוד מועד, כחודש לפני מועד הפתיחה המתוכנן ולא ברגע האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully