וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן נגד ההסכם הקיבוצי במעריב: "מונע שאיפה להצטיין"

24.10.2012 / 11:08

מו"ל הארץ עמוס שוקן התייחס הבוקר בתוכנית "מה בוער" להסכם שנחתם שלשום בין עובדי מעריב לבעלים החדש שלמה בן צבי - אשר הביא לאישור בית המשפט את הרכישה

מו"ל הארץ עמוס שוקן התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה להסכם הקיבוצי שנחתם שלשום בין עובדי מעריב לבין הרוכש החדש שלמה בן צבי - הסכם שהביא לאישור בית המשפט את הסכם רכישת העיתון.

שוקן התראיין לרזי ברקאי בתוכנית "מה בוער" ואמר ש"הארץ" סובל מירידה של 10% בהכנסות. שוקן האשים בכך בין היתר את נוחי דנקנר והחרם הפרסומי שמטילה IDB זה שנים על קבוצת הארץ-דה מרקר בראשה הוא עומד. הקבוצה נמצאת בימים אלו אף היא בקשיים כלכליים ובמאבקי עובדים. לדברי שוקן, ההסכמים הקיבוציים "מונעים שאיפה להצטיין. זה שם את כל האנשים בסד אחד שהוא רק סד של שכר, וזה סד חד-סטרי, כי כאשר הם מקבלים הצעה לעבור למקום עבודה אחר ביותר כסף, הם ישר בורחים".

שוקן דיבר מניסיונו על ההסכם הקיבוצי שהיה בזמנו בעיתונו, טרם תקופת החוזים האישיים. "אני חושב שבעיקר ראיתי את החסרונות שלו. בתקופה ש'הארץ' היה מאוגד בהסכמים (בשנות ה-80). החיסרון מהותי הוא סוגיית הקביעות - בסופו של דבר זה משפיע על היכולת לנהל מקום עבודה כלכלי, אני חושב שכדאי להסתכל על ההסכמים הקיבוציים במשק - כמו חברת החשמל, הנמלים, והתוצאה שלהם להנהלות, שיש להן יכולת מאד מוגבלת לנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully