וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת אורחת בעתירה נגד ערוץ 10 בפרשת אדלסון: רותי יובל

25.10.2012 / 10:59

עורכת "השבוע" רותי יובל וכתב התכנית אבנר הופשטיין מבקשים להצטרף לבג"צ נגד הרשות השנייה ונגד חברת חדשות 10 בבקשה לקבוע כי ההתנצלות נגד אדלסון ששודרה בערוץ בלתי תקפה

פרשת התנצלות ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון: עורכת "השבוע" רותי יובל וכתב התכנית אבנר הופשטיין מבקשים להצטרף לעתירת עמותת "הצלחה" לבג"צ נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ונגד חברת חדשות 10. בעתירה נדרש בג"צ להכריע כי ההתנצלות ששודרה בערוץ כבלתי תקפה ולהורות לרשות השנייה לערוך לערוץ שימוע מחדש. יובל והופשטיין החליטו להצטרף לעתירה, כמשיבים או כידידי בית המשפט, לאחר שעניינו בתשובות חדשות 10 והרשות השנייה לעתירה. השניים טוענים כי יש בהתייחסויות ערוץ 10 והרשות "עובדות רבות שאינן מדויקות בלשון המעטה ואינן תואמות את השתלשלות המאורעות" כי שהם נחשפו אליהם.

הופשטיין ויובל מנמקים את הבקשה להצטרפות בכך שהם לא זומנו להעיד בפני הרשות השנייה כאשר ערכה את השימוע, למרות החלק המרכזי שלהם בפרשה, וכי התגובות של ערוץ 10 והרשות – אינן תואמות את המציאות. השניים מייצגים את מכרת התוכן של התכנית, כלפיה נטען בערוץ 10 כי הם סברו שיש מקום לשדר התנצלות.

"מקוממת הטענה הכוזבת כי הצוות המקצועי סבר שיש מקום להתנצל", כותבת יובל בבקשה. "הצוות העיתונאי היה סבור והוא סבור עד היום כי לא היה מקום להתנצל וכי ההתנצלות מהווה פגיעה בחופש הביטוי והיא תולדה של חולשתו הכלכלית של הערוץ". הופשטיין מוסיף כי "לאורך כל תקופת המשא ומתן, ממש מראשיתו, הגיעו לאוזניי ידיעות מבכירי חדשות 10 המעידות במפורש של התערבות 'מלמעלה' של בעלי המניות ומקורביהם". השניים טוענים כי בניגוד לטענת חדשות 10, לא נעשה בירור נוסף של העובדות בכתבה – למרות שהם דרשו זאת. "טענה זו היא שקרית", הם מציינים.

רותי יובל הייתה עורכת התכנית "השבוע" ששידרה לפני כשנה את ההתנצלות בפני איל ההון האמריקאי שלדון אדלסון אשר כתבת התחקיר אודותיו ערך הכתב אבנר ההופשטיין. בעקבות איום בתביעה מצדו של אדלסון שידר הערוץ התנצלות בפניו, והדבר הביא להתפטרותו של מנכ"ל החדשות ראודור בנזימן. בהמשך התפטרה יובל מערוץ 10 ומגיש התכנית גיא זהר פרש ממנה. זמן קצר לאחר מכן צוות התכנית פוטר והיא הורדה מהאוויר והוחלפה במבזק חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully