וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר משמץ של חשד לניסיון לסתימת פיות"

25.10.2012 / 11:50

אגודת העיתונאים בירושלים דרשה הבוקר מיו"ר רשות השידור אמיר גילת לבטל את ההחלטה על הורדת פאנל הפרשנים בתכנית "חצי היום השישי" - זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'

"יותר משמץ של חשש לניסיון לסתימת פיות" - כך נטען בפנייה של אגודת העיתונאים בירושלים אשר דרשה הבוקר (חמישי) מיו"ר רשות השידור אמיר גילת לבטל את ההחלטה על הורדת פאנל הפרשנים בתכנית "חצי היום השישי". כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, הנהלת הרשות החליטה לבטל את הפאנל, שאירח באופן קבוע עיתונאים ואנשי אקדמיה ומקצוע מחוץ לרשות. ההחלטה עוררה ביקורת קשה, והטענות היו כי הנהלת הרשות מנסה להקטין את היקף הביקורת הפוליטית ברשות לקראת תקופת הבחירות.

במכתב שהעביר יו"ר האגודה דני זקן הוא תקף את מנהלי הרדיו על האופן שבו הם עושים שינויים בתכניות השונות. "לא נמסרה סיבה של ממש לביטול, המהווה עוד פגיעה בתכנית חדשות איכותית, דעתנית ומעניינת. בעבר כזכור הוחלט לבטל את הטורים האישיים בתכנית אף שהם הובאו באופן מאוזן", כתב זקן. "ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתם של האחראים לתוכנית, נוהג נפסד של מנהלי הרדיו הציבורי העושים בו כבשלהם, כפי שנוכחנו לא אחת בחודשים האחרונים, ויש בו יותר משמץ של חשד לניסיון לסתימת פיות. מומחי ופרשני הפאנל משקפים קשת דעות בנושאים שונים, כמתחייב מתפקידה הציבורי של הרשות ומהחוק שעל פיו היא פועלת. יתרה מכך, מבנה התכנית אושר בעבר על ידי ועדת התוכן של המליאה, על טוריו והפאנל המארח מומחים ופרשנים.

אגודת העיתונים טוענת כי ביטול הפאנל נעשה שלא כדין ומבקשת לבטל את ההחלטה באופן מיידי. "כל שינוי באופיה של התכנית מחייב לשיטתנו אישור של ועדת התוכן, וזה למיטב ידיעתנו לא התקבל. אבקשך לפעול במהירות לביטול ההחלטה או למצער לקיום דיון בסוגיה במוסדות ובעיקר בועדת התוכן".

טרם התקבלה תגובת רשות השידור לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully