וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע רכישת העיתון: מנכ"ל מעריב טל רז התפטר מתפקידו

28.10.2012 / 15:07

פחות משנה לאחר שנכנס אליו מטעם חברת IDB, כתב היום רז לעובדי העיתון: "לשמחתי, המותג מעריב ימשיך להתקיים". רז צפוי להתמנות לתפקיד בכיר בדסק"ש

מנכ"ל מעריב טל רז התפטר מתפקידו, פחות משנה לאחר שנכנס אליו מטעם חברת IDB, בעלת השליטה הקודמת בעיתון. במכתב שהעביר לעובדים לפני שעה קלה כתב להם רז: "לפני כ- 10 חודשים, הגעתי למעריב והאמנתי שבנקודת הזמן הזו נהיה במקום שונה לגמרי! לצערי נקלענו למציאות שונה. אין לי ספק כי השנים האחרונות היו קשות מנשוא עבורכם, עם כל הטלטלות שחוותה הקבוצה. לשמחתי, המותג מעריב ימשיך להתקיים".

במכתבו התייחס רז לתכנית ההתייעלות שניסה להוביל בעת ניהולו את העיתון. "תכנית ההבראה נבנתה לטווח ארוך ודרשה ויתורים כואבים, כאשר המטרה הייתה להביא את הקבוצה לאיזון בפרק זמן של מספר שנים ותכנית זו חייבה השגת כספים רבים לקבוצת מעריב במשך תקופת הבראתה", כתב. "לצערנו הרב, נוכח המשבר בשווקי ההון ואובדן היכולת להמשיך ולהשיג כספים לעיתון, נקלענו לסיטואציה בלתי אפשרית שכלל אינה תלויה בנו. חרף התחזיות השחורות ושלל הדעות שכיוונו לסגירת העיתון, לא אמרנו נואש. כולנו – הבעלים, יו"ר מעריב, הדירקטוריון, הנהלת העיתון והמערכת, היינו בדעה אחת נחרצת – חייבים לעשות כמיטב יכולתנו, בנסיבות החדשות שנוצרו, על מנת להמשיך לקיים את העיתון".

רז החמיא במכתבו לבעלים החדש של העיתון, שלמה בן צבי, וכתב כי הוא שמח על כך שלבעלים החדש יש אמונה בעתיד העיתון. "את החודשים האחרונים הקדשתי לפעילויות שימנעו את סגירת העיתון וישמרו עליו הן ככלי תקשורת משמעותי והן כמקור פרנסה של אלפי משפחות. ניהלנו דיאלוג עם גורמים שונים באשר לעתיד העיתון. פעמים רבות היה נראה כי הפערים אינם ניתנים לגישור. לשמחתי, בסופו של דבר ובכוחות משותפים הצלחנו להעביר עיתון חי לבעלים שיש לו עניין וניסיון רבים בתקשורת, שכמונו, מאמין במעריב".

מענק חתימה על סך 300 אלף שקלים

טל רז מונה לתפקיד בנובמבר 2011, והחליף בו את ישראל גולדשטיין שעזב אותו גם הוא אחרי תקופה קצרה של כעשרה חודשים בלבד. לתפקיד הגיע מחברה אחרת של IDB, "כלל פיננסים", בה שימש כמנכ"ל במשך כשנתיים. בעבר היה סמנכ"ל הכספים של "סלקום", גם היא בבעלות IDB, והוא הוביל בה את תהליך הרה-ארגון לאחר שנרכשה. כעת צפוי רז להתמנות לתפקיד בכיר בחברת האם דסק"ש.

עלות העסקתו ב"מעריב" הייתה חריגה בעולם התקשורת המקומי: עם כניסתו לתפקיד הוענק לו מענק חתימה על סך 300 אלף שקלים, ויחד עם משכורתו החודשית של 85 אלף שקלים התעוררה עליו ביקורת לא מועטה בתוך החברה. עלות העסקתו השנתית הוערכה ביותר משני מיליון שקלים, והיא אמורה הייתה לכלול גם בונוס שנתי מינימלי של שש משכורות. עם הקפאת ההליכים במעריב, קוצץ שכרו על ידי נאמני החברה לסכום של כ-22 אלף שקלים. בהודעה לבורסה על מינויו התייחסו אנשי IDB לתנאי תעסוקתו ושכרו, ומסרו אז כי "התגמול הכולל אשר לו יהיה זכאי מר רז הנו הוגן וסביר בנסיבות העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully