וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס פרימור לתחקיר חברתי יוענק לדב גילהר וצופית גרנט

29.10.2012 / 10:51

הרשות השנייה תעניק השנה את הפרס לעיתונאי חדשות 10 על פינת הביורוקרטיה, ולגרנט על סרטה ”מה כואב לילד שלכם?”. מפיקת מיזם ”ילד ירוק” של רדיו אקו 99 זכתה במסלול הרדיו

דב גילהר וצופית גרנט יקבלו השנה את פרס פרימור על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים-ציבוריים. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תעניק זו השנה הרביעית את הפרס לזכרה של חברת המועצה רחל פרימור ז"ל בכנס אילת לעיתונות. השנה הוגדרו במסגרת הפרס שני מסלולי בחירה נפרדים לטלוויזיה ולרדיו.

במסלול טלוויזיה, כאמור הפרס במקום הראשון מוענק לדב גילהר מחדשות 10 עבור פינת הביורוקרטיה השבועית, המשודרת במגזין "חדשות עשר" במוצאי שבת. הוועדה ציינה בנימוקי הפרס כי הפינה, אשר מהווה פרויקט מתמשך ורציף מזה למעלה משנה, מבוססת על עבודת מערכת ייעודית, מגשימה הלכה למעשה את תפקידה של התקשורת כלוחמת נגד עוולות ממסדיות. הוועדה ציינה את הפניית הזרקור אל שולי החברה בלב הפריים טיים הטלוויזיוני.

הפרס במקום השני מוענק לצופית גרנט ולזכיינית רשת על סרטה "מה כואב לילד שלכם?". בנימוקי הוועדה נקבע כי הכתבה העלתה לסדר היום נושא כאוב ושכיח בחברה הישראלית – אלימות נגד ילדים ובני נוער. "בסרטה הפגינה צופית גרנט רגישות רבה ואמפתיה כלפי הנפגעים הקטינים, שריאיינה הנושאים את צלקת הפגיעה שנים רבות לאחר מכן. בסרטה מצליחה גרנט לטלטל את הצופה, באופן המעודד מעורבות ועירנות הורית, כמו גם מעורבות גורמי מערכת החינוך וכלל הסביבה. הוועדה ציינה את סגנונה האישי הייחודי של היוצרת, שעירב חשיפה אישית אמיצת לב".

עמרי אסנהיים יקבל תעודת הערכה על תחקיר הלוביסטים

תעודת הערכה מיוחדת תוענק לעומרי אסנהיים מהתוכנית "עובדה" של קשת על כתבתו על הלוביסטים. הוועדה ציינה את הערכתה לתרומה הציבורית המשמעותית של הכתבה: "מדובר בחשיפה בלעדית וייחודית של תהליך השפעה חריג ולא תקין על הליכי החקיקה וקבלת ההחלטות של בית הנבחרים הישראלי. בעקבות התחקיר עלה הנושא לסדר היום הציבורי ואף שונו נהלי העבודה של הלוביסטים במשכן הכנסת".

במסלול הרדיו, הפרס במקום הראשון מוענק יחדיו לשני תחקירים: העיתונאי בועז אורגד על כתבת התחקיר ברדיו 90 אודות הפרדת ילדים אתיופים בנתניה. הוועדה ציינה בנימוקיה כי התחקיר עוסק בעניין מקומי המהווה אך סימפטום של בעיה לאומית כאובה: "הכתב הגשים עבודה עיתונאית יסודית, כשעסק בבעיה באופן מתמשך ולאורך השנה על מנת לבחון לאורך זמן את ההתרחשות בנושא והשינויים בעמדת הגופים השלטוניים".

מפיקת התוכנית בת שבע לפר על מיזם "ילד ירוק" של רדיו אקו 99. הועדה ציינה בנימוקיה כי "היה כאן שילוב של קידום פעילות למען סביבה ירוקה בשילוב העצמת ילדים ובני נוער שסיקורו, דיווחו והפיקו תכנים במסגרת המיזם. הדבר העלה את המועדות הציבורית לעניין הסביבתי זאת לצד יישום תכני אוריינות תקשורת בקרב הילדים המשתתפים".

לוועדה הוגשו השנה 14 הצעות, על ידי זכייני הטלוויזיה והרדיו. בוועדת הפרס חברים: השופט גבריאל שטרסמן, יו"ר הוועדה; רו"ח אבי פרומרמן, נציג המשפחה; ד"ר יפעת בן-חי שגב, נציגת ציבור בוועדה; ד"ר ענאן פארס פלח, חברת מועצת הרשות השנייה וחני קומנשטר-שוורץ, מ"מ ראש תחום תכנון ופיתוח ברשות השנייה.

לדברי איילת מצגר, מנכ"לית בפועל של הרשות השנייה, "הרשות השנייה רואה בכתבות תחקיר עיתונאיות תרומה משמעותית וחשובה לשיח הציבורי, ושידורן בכלי התקשורת הציבוריים מסחריים מביא אותן לידיעתו של ציבור רחב ומגוון. חשיפות עיתונאיות מהוות את אחד הכלים החשובים והמהותיים בחברה דמוקרטית, וכלי בידי הציבור כדי ללמוד על החברה בה אנו חיים, על היבטיה החיוביים והשליליים".

עוד בנושא:
נחמיה שטרסלר ושלמה נקדימון יקבלו פרס מפעל חיים בכנס אילת לעיתונות
עמנואל רוזן ובן כספית - בין הזוכים בפרס הרדיו של כנס אילת
שטרסלר על יחימוביץ': "זה הדבר הכי נמוך שאפשר לעשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully