וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בן כספית יעזוב את מעריב

29.10.2012 / 18:02

על פי גורם המצוי במגעים, תחת שליטת בן צבי יאלץ כספית לוותר על כ-70% משכרו שעלותו כ-80 אלף שקל בחודש. כספית מכחיש כי הוצע לו להמשיך בתפקידו בעיתון תמורת קיצוץ

בן כספית צפוי לעזוב את מעריב, זאת בגלל הקיצוץ הצפוי בשכרו - כך אומר היום (שני) לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר המצוי במגעים. כספית הוא מבכירי הפרשנים של מעריב וממקבלי השכר הגבוה בעיתון. הוא נחשב למתנגדי עסקת מכירת העיתון לבן צבי והביע תמיכה פומבית במי שהתחרה איתו על רכישת מעריב – אלי עזור. כספית מכחיש כי הוצע לו להמשיך בתפקידו בעיתון תמורת קיצוץ בשכרו.

בשבוע שעבר הודיעו אנשיו של שלמה בן צבי כי המשך העסקתו של כספית תישקל לאחר בחינה של תנאי השכר שלו ותרומתו לעיתון. על פי ההערכות, עלות שכרו של כספית עומדת על 80 אלף שקלים בחודש. על פי הגורם, הקיצוץ אותו מבקש בן צבי מכספית לערוך בשכרו הוא כ-70%, ועל כן הסבירות שכספית יסכים לו היא נמוכה במיוחד.

כספית נחשב לאחד העיתונאים הבכירים והפעילים בישראל, והוא גם משתכר בהתאם: מלבד עבודתו במעריב הוא גם מגיש תכנית יומית ב"רדיו ללא הפסקה" לצד עמנואל רוזן, עבורה הוא מקבל על פי הערכות בשוק כ-25 אלף שקלים בחודש. נוסף על אלה הוא מגיש בטלוויזיה החינוכית ולצד גל גבאי את התכנית היומית "עושים סדר" המשודרת גם בערוץ 2. ההערכות הן כי שכרו בטלוויזיה החינוכית מוענק לפי תכנית, והוא עומד על כ-700 עד 1,000 דולר. כספית מעביר מעת לעת הרצאות, חלקן בהתנדבות וחלקן בתשלום. תשלום עבור הרצאה מפי עיתונאי במעמדו מוערך בשוק בשכום של בין 1,500 ל-3,000 שקלים להרצאה.

עורך מוסף "עסקים" לא ימשיך בתפקידו

בשבוע שעבר, בבוקר שבו דן בית המשפט בהמלצת נאמני העיתון, פרסם כספית מאמר ובו קרא באופן די מפורש לשופטת ורדה אלשיך לקבל את הצעתו של מו"ל הג'רוסלם פוסט אלי עזור. "שתי הצעות עיקריות מוצגות בפניך היום, כבוד השופטת. רק אחת מהן תאפשר ל'מעריב' להמשיך ולהתקיים כעיתון עצמאי ואולי משגשג", כתב כספית. "הביטי ולמדי את שני המועמדים שלפניך, כבוד השופטת, ותחליטי מי מהם הוא מו"ל אמיתי, עם קבלות, עם אהבה ובלי אג'נדה, ותני לו את מעריב כי העיתון הזה רוצה מאוד לחיות. המו"ל הזה מחזיק בתחנת רדיו משגשגת שאני יכול להעיד ממקור ראשון שאין בישראל כולה מקום חופשי בועט ועצמאי יותר ממנה". בדבריו התכוון כספית ל"רדיו ללא הפסקה" אשר נמצא בבעלותו של עזור, שם הוא מגיש תכנית. כספית, כאמור, מכחיש את הפרטים.

היום נפגש מו"ל העיתון החדש, שלמה בן צבי, עם כמה מעורכי העיתון ודן עמם באפשרויות להמשך העסקתם והאפשרויות להרכבת כוח האדם של המערכות עליהן הם אחראים. עורך מוסף "עסקים", איתן מרקוביץ', כבר הודיע כי לא ימשיך בתפקידו בעיתון. על פי תנאי עסקת מעריב, על בן צבי יהיה לקלוט 350 מעובדי החברה בהם עיתונאים ואנשי מנהלה – מה שיביא לפיטוריהם של 400 עובדים אחרים, מרביתם עובדי הפצה. אחר הצהריים קיימו עובדי העיתון אסיפת עובדים, בה דנו העובדים בקיצוץ הצפוי בשכרם על פי החלטת נאמני העיתון.

בסביבתו של שלמה בן צבי ביקשו הערב להדגיש כי טרם התקבלה כל החלטה בעניינו של בן כספית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully