וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כנס אילת: 56% מהציבור - "סגירת עיתון לא תשפיע על חיינו"

31.10.2012 / 13:44

כך על פי סקר מיוחד לפיו 52% מהנשאלים מאמינים כי העיתונאים שמאלנים. יו"ר אגודת העיתונאים: "הממצאים מלמדים על 'הצלחת' מסע ההסתה מצד פוליטיקאים נגד עולם העיתונות"

סטירה נוספת על פניה של העיתונות הישראלית המוכה: 56% מהישראלים אינם מאמינים כי סגירת עיתון יומי בישראל תשפיע בצורה כלשהי על חייהם, כך עולה מסקר מיוחד שנערך לקראת כנס אילת לעיתונות 2012. על פי הסקר שערכה אגודת העיתונאים בתל אביב באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", מספר לא מבוטל (21%) אף גורסים כי סגירת עיתון תשפיע על חייהם לטובה. הסקר ידון בהרחבה במסגרת כנס אילת לעיתונות שיפתח ביום ראשון, 4.11, בנוכחות כ-1500 אנשי תקשורת.

מדובר בנתונים דומים שעלו מסקר שפורסם לפני חודש בוואלה! ברנז'ה במסגרת דו"ח שערכו החוקרים ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און, אשר סיכם את שנת 2011. בדו"ח צוין כי 58.4% מהנשאלים מביעים הסכמה לאמירה "אני יכול להסתדר בקלות בלי עיתון יומי". מהסקר שערכה אגודת העיתונאים עלה כי כמחצית מהנשאלים מאמינים בחשיבותה של עיתונות יציבה וחזקה לדמוקרטיה הישראלית, ורק 8% לא רואים קשר בין עיתונות חזקה לבין קיומה של דמוקרטיה. שלישי מהנשאלים ענו כי החשיבות היא חלקית בלבד.

לעניין התפיסה של הציבור את התקשורת, עולה מהסקר כי הציבור תופס את העיתונאי הממוצע כבעל עמדות שמאלניות - בעיקר בנושאי חוץ ובטחון אולם גם בנושאי כלכלה וחברה. הסקר מעלה כי 52% מהנשאלים מאמינים כי העיתונאים שמאלנים, 11% ממקמים את העיתונאים במרכז המפה הפוליטית ואילו 26% מייחסים לעיתונאים נטיות ימניות. 43% מהציבור מייחס לעיתונאים עמדות שמאלניות גם בנושאי כלכלה וחברה.

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, התייחס לממצאים בנוגע לתפיסת התקשורת, בכללותה, כמוטה פוליטית: "ממצאי הסקר מלמדים על 'הצלחת'
מסע ההסתה ארוך השנים מצד פוליטיקאים ואישי ציבור נגד עולם העיתונות בכלל והעיתונאים בפרט, מסע שיסוי ארסי ונבזי שחלק ניכר ממנו כולל דמוניזציה לדמותו של העיתונאי כבעל מקצוע ובתוך כך הדבקת תווית 'השמאלניים' לעוסקים במקצוע", מסר אברוצקי.

"בחסות התחבולה הדמונית וחזרה שוב ושוב על השקר הגס כאילו כל העיתונאים הם שמאלנים רחמנא לצלן, מוכשרת הקרקע להשתקת כל ביקורת ותחת זאת דרישה להצבת "מנחה מאזן" לעיתונאי שהוא בבחינת שם קוד או מילה נרדפת לשמאלן. לאור חומרת הממצאים ראוי ששר החינוך יורה לאלתר לשלב פרק מיוחד בלימודי האזרחות בדבר חיוניותה של עיתונות עצמאית כערובה לקיומו של המשטר הדמוקרטי במדינה. הסקר מציב לפנינו תמרור אזהרה, רגע אחד לפני שישראל תהפוך למדינה מסוכנת לעיתונאים כמו למשל ברוסיה של פוטין", הוסיף אברוצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully