וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורוד זועק

31.10.2012 / 20:09

במגזין הגייז FOD זועמים על קבוצת "מעריב" ועל היח"צנית רונית ארבל: השתמשו בתמונות של הזמר עברי לידר השייכות לנו בשער "מעריב לנוער" - ללא אישור

על שעריהם של שני מגזינים מככב החודש עברי לידר, "מעריב לנוער" ומגזין FOD הפונה לקהילת הגייז. אולם, החשיפה המוגברת של הזמר לא עברה חלק: מאחורי ההוצאה לאור של הגיליונות מסתתרת מחלוקת תלת ראשית שמקורה בטענות לזכויות היוצרים על התמונות, על התנהלות אשת יחסי הציבור של לידר ובדבר משמעותה של עבודה בחינם.

צאתו לאור של גיליון "מעריב לנוער" האחרון עוררה את זעם אנשי מגזין FOD. הסיבה: התמונה בה השתמשו במגזין מבית מעריב צולמה במקור עבורו וביוזמתו, לצורך כתבת שער על לידר בגיליון FOD האחרון. שם, מתברר, כלל לא אישרו למעריב את השימוש בתמונה – שצולמה על ידי צלם המגזינים רונן אקרמן ביום צילומים שהופק במיוחד. "היה ברור שהתמונות מצולמות על ידו עבור המגזין שאני עורך", אמר היום עורך המגזין דביר בר. "ביום צילום שהפיק המגזין בסטודיו שאנחנו ארגנו רונן אמר לי אישית שהוא לא יעביר את התמונות לצד שלישי בלי אישור שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים אוחזין בעברי. לידר בשני השערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ראוי שבר יתנצל במקום לחפש לעצמו יחסי ציבור"

אז כיצד התגלגלה התמונה לשער "מעריב לנוער"? במשרדי המגזין פנו למשרד יחסי הציבור של רונית ארבל המייצגת את לידר, וביקשו ממנה לערוך עמו כתבת שער הכוללת תמונה. גורם במעריב סיפר לוואלה! ברנז'ה כי לאחר הפנייה לארבל התקבלה אצלם תשובה כי מפאת לוח זמנים צפוף של לידר לא ניתן יהיה לתאם צילומים במיוחד – אולם היא הבטיחה כי "יימצא לכך פתרון".

ארבל אישרה היום כי פנייתה למגזין בבקשה לקבל את התמונות נענתה בשלילה, אך הסבירה: "רונן אקרמן הדגיש בפני שכל זכויות היוצרים על התמונות הן שלו, והוא אישר את השימוש בהן". זה המקום לציין כי אקרמן ולידר עובדים הרבה יחד, והוא משמש כצלם הקבוע של הזמר בשנים האחרונות. את הצילומים עבור FOD, גם כדאי לציין, עשה אקרמן בהתנדבות כמו רוב צוות העיתון. הן עברו ריטוש, והועברו לידי אנשי "מעריב לנוער". "אין מצב שהייתי משתמשת בתמונה הנמצאת בבעלות של עיתון לצרכים אחרים ללא אישור הצלם", הוסיפה ארבל. "במידה והתמונות היו בבעלות העיתון - היה נדרש אישור של העיתון, אולם לא במקרה הזה".

ב-FOD כצפוי לא מתרשמים מהנימוקים. "גם בהנחה שהזכויות לתמונות הן של רונן, התנהלותם הן של רונית, הן של רונן והן של מעריב לנוער שלא פנו אלינו ושאלו הן לא מקצועיות בלשון המעטה. לא זכור לנו מקרה שבו יח"צנית מקבלת תשובה חד משמעית שהיא לא יכולה להעביר תמונות לגוף שלישי, הולכת ועושה ככל העולה על רוחה ואומרת 'אבל הצלם אישר לי'", אומרים שם.

ב"מעריב לנוער" בחרו שלא להגיב לדברים. ומה אומר רונן אקרמן בעניין משפט השלמה של לידר? "אין לי שום עניין בסיפור הזה, שבר וארבל יסתדרו בניהם". רונית ארבל ביקשה להוסיף: "תגובתו של דביר בר מביכה. רק בעל הזכויות על התמונות רשאי לתת אישור לשימוש או אי שימוש בתמונות, ובעל התמונות הוא הצלם רונן אקרמן שכאמור נתן אישור מלא לשימוש בתמונות. ולעניין המקצועיות: מביכה העובדה שכמי שאין לו שום זכות לאשר או לא לאשר הוא לוקח לעצמו את הרשות ומנסה למנוע שימוש בקניין שאינו שלו ואינו בבעלותו ויתרה מזו צולמו על ידי הצלם הקבוע של עברי לידר בחינם. בר הוא חוצפן גדול וראוי שיתנצל בפני ובפני אקרמן ויפה שעה אחת קודם במקום לרוץ ולחפש לעצמו יחסי ציבור על גב העיתון אותו הוא עורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully