וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: נרי ליבנה תפצה את תושבי איתמר ב-200 אלף ש'

4.11.2012 / 17:12

העיתונאית תשלם את הסכום לשני תושבי ההתנחלות שתבעו אותה על לשון הרע בשל התבטאות בתוכנית "פוליטיקה" של הערוץ הראשון לפני כשנה וחצי

כאילו לא הספיק איום הפיטורים על בעלת הטור הוותיקה: לאחר שלפני כחצי שנה הוגשה כנגד עיתונאית הארץ נרי ליבנה תביעה על לשון הרע מצד שניים מתושבי הישוב איתמר, קבע בשבוע שעבר בית המשפט כי עליה לשלם 200 אלף שקלים - פיצוי.

התביעה הוגשה בחודש מרץ האחרון עו"ד דורון ניר צבי, היועץ המשפטי של ועד מתיישבי השומרון, כאשר הרקע לה הוא הופעתה של ליבנה בתוכנית "פוליטיקה" של הערוץ הראשון והתבטאותה ש"איתמר היא התנחלות של אנשים תוקפנים במיוחד. אחת לשנתיים בערך יוצא משם רוצח". נוסף על כך, בכתב התביעה נטען כי ליבנה מנתה בשמותיהם של שניים מהתובעים כרוצחים שיצאו לכאורה מהישוב.

קביעת בית המשפט לפיה על לבנה לשלם את הפיצוי על לשון רע התקבלה לאחר שזו לא הגישה כתב הגנה במועד, וכן לא ביקשה ארכה לצורך כך. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! ברנז'ה כי ליבנה, בעלת טור ותיקה בהארץ, זומנה לשימוע כחלק מגל הקיצוצים בעיתון.

בוועד מתיישבי השומרון מביעים סיפוק מההחלטה ואמרו כי "פסק דין זה הוא תמרור אזהרה כלפי כל מי שנוהג להשתלח באופן חופשי ומופקר כלפי המתיישבים היהודים. הפרסום השקרי וחסר האחריות הוא ביטוי ליחסם המזלזל של רבים מהתקשורת כלפי היהודים ביהודה ושומרון וטוב שבית המשפט נקט ביד קשה כלפיה".

תגובתה של ליבנה טרם התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נרי ליבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully