וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "מעריב למעשה לא קיים כבר כמה שנים"

יונתן גת

5.11.2012 / 22:31

כך לדברי עמוס שוקן. מ"מ מנכ"ל חדשות 10 היוצא אורי רוזן: "יש כאן עיתונאים שפיטרתי בגלל הקיצוצים שעד היום מסרבים ללחוץ לי יד" - כך בפאנל שדן בנושא מעמד העיתונאי

"יש כאן באולם עיתונאים שפיטרתי בגלל הקיצוצים שעד היום מסרבים ללחוץ לי יד. זה לא דבר נעים. ולמען האמת, אני לא רואה את המצב הזה משתפר בקרוב", כך אמר המנכ"ל המתפטר של חדשות ערוץ 10, אורי רוזן, שהודיע על עזיבתו בסוף השבוע שעבר. רוזן אמר את הדברים בפאנל בכנס אילת שדן במעמד העיתונאי, שכידוע הורע מאד בשנה האחרונה. את הפאנל הנחה הכתב הכלכלי של חדשות 10 מתן חודורוב.

"מאז שנכנסתי לתפקיד ועד אתמול לא היה לי יום אחד של נחת. הערוץ חווה קשיים מדי יום". רוזן ציין גם כיצד הפגיעה הכלכלית פגעה בתכני החדשות: "כשהעיתונאי צריך לדווח גם למהדורה, גם למבזקים וגם לאתר 'נענע10' ובנוסף לזה שכרו מקוצץ – קשה לחזות את הזמן שבו הוא יפול ויפסיק לתפקד. ומי הם האנשים העוזבים? הם אלו שעוזבים לאיפה שיש להם להיכן לעזוב. האנשים הטובים בורחים מיוזמתם. לא שבהכרח נשארים עם האנשים הלא טובים, אבל הטובים בוודאי עוזבים מרצון".

רוזן גם התייחס להחלטה לבטל את מהדורת החדשות של הערוץ ביום שישי ואמר כי "ההחלטה הזו נבעה אך ורק מתוך שיקולים כלכליים. טבלאות האקסל הראו לנו 'נתונים אדומים' בימי שישי. ולכן לא התקבלה החלטה להוריד את התוכנית".

"הדיגיטל רחוק מלפצות על ההכנסות שאיבדנו"

עמוס שוקן, מו"ל "הארץ" התייחס לקיצוצים בעיתונו: "כולנו חווינו ירידה משמעותית בפרסום החל מהחצי השני של 2011 אבל זה לא נעצר ב 2012. ב'הארץ' נעשה כעת מהלך להקטין את מספר העובדים בצורה כזו שלא תפגע באופי המיוחד של העיתון". באשר למעבר לדיגיטל אמר: "הדיגיטל לא נעשה ללא עובדים. זהו עוד נטל על התקשורת בתקופה הקשה הזו שדורש ממנה לא רק להקטין את ההוצאות אלא גם לפתח בסיס לקיומה גם בעתיד. ולכן בתחום הזה אנחנו עושים מאמץ לפתח את הנוכחות הזאת אבל הדבר הזה רחוק מלפצות על ההכנסות שאיבדנו. ההכנסות בעולם הדיגיטל הן מאוד קטנות".

באשר ל'מעריב' אמר שוקן כי "מה שראינו בשנים האחרונות היה לא אחר מאשר טעות אופטית ש'מעריב' התקיים. כי מי שקרא את הדוחות הכספיים של 'מעריב' הבין שהעיתון הזה כבר לא קיים כבר מספר שנים וצריך היה להבין שהמצב הזה לא יכול להמשך".

"למרות ההצלחה של ערוץ 2 ההכנסות מפרסום נמוכות"

אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2 סיפר גם הוא על הקשיים הכלכליים שעוברים על מערכת החדשות תחת ניהולו: "למרות ההצלחה של ערוץ 2 והתוכניות עתירות הרייטינג, ההכנסות מפרסום נמוכות. שוק הפרסום הורע לתפארת וזה משליך גם עלינו בחברת החדשות".

באשר לשאלה האם הקשיים הכלכליים גורמים לזכיינים להתערב בתכני החדשות אמר וייס כי: "אף אחד מהזכיינים לא פנה אלינו כדי לשנות תכנים מעולם. אני שומע מה קורה אצל זכיינים אחרים, אצלנו זה לא קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully