וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "אנחנו צריכים להקשות על נתניהו יותר בסוגיות החברתיות"

6.11.2012 / 11:17

מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס בפאנל שדן באג'נדה של הבחירות: "ברוב המכריע המהדורות לא נפתחות בנושאים מדיניים או פוליטיים"

יומו השלישי של כנס אילת לעיתונות נפתח בדיון לקראת האג'נדה המובילה את מערכת הבחירות, ואת התקשורת לצדה – האם זו תהיה לעולם המדינית-ביטחונית, או האם אפשר יהיה להציב בראש סדר היום הציבורי גם אג'נדה כלכלית-חברתית או האם קיימת מגמה כזו. בפאנל השתתפו מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, מפקד גל"צ ירון דקל, היועץ האסטרטגי ממי פאר, יובל קרני מ"ידיעות אחרונות, מנכ"ל אג'נדה ענת סרגוסטי, העיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל ופרופ' דן כספי ואוניברסיטת בן גוריון. את הפאנל הנחה הכתב הכלכלי של ערוץ 10 מתן חודורוב.

אבי וייס לא הסכים לאמירה לפיה המהדורות נפתחות, כמעט תמיד, בסוגיות מדיניות. "אם מסתכלים שנה, שנתיים שלוש אחורה על ליין-אפים של מהדורות החדשות – הן נפתחות בחברתי, פלילי, כלכלי ולא דווקא במדיני", אמר. "ברוב המכריע המהדורות לא נפתחות בנושאים מדיניים או פוליטיים. נכון שנושאים ביטחוניים מעניינים את הצופים ויש נטייה בחודשים האחרונים של נתניהו לקחת את הדברים לכיוון בטחוני, אבל אנחנו לא מציבים לעצמו מטרות בעניין הזה". בהמשך הוסיף: "אנחנו צריכים להקשות על נתניהו יותר בסוגיות החברתיות ועל יאיר ושלי בסוגיות המדיניות".

"בתקשורת לא מתקיים לצד הדיון הפוליטי גם דיון ערכי"

מיקי רוזנטל אמר כי "לתקשורת יש סדר עדיפויות שהוא קודם כל מסחרי". הוא הוסיף כי בתקשורת לא מתקיים לצד הדיון הפוליטי גם דיון ערכי, והדגים: "כל הערוצים עסקו למשל בסוגיה של מה יקרה אם אולמרט יחזור, והדיון הערכי האם הוא ראוי לחזור בכלל לא התקיים אלא רק האם הוא יכול לנתח את נתניהו או לא".

יובל קרני התייחס לשינוי שנעשה מאז המחאה החברתית. "אין ספק שהפעם יש שינוי, שכן המחאה החברתית שעלתה מהשטח לא הגיעה מהפוליטיקאים – היא גרמה לשינוי התודעה ושינוי הסדר החברתי", אמר. "אבל צריך לזכור, נתניהו נבחר ב-2009 רק בגלל איראן וההטחה לסכל את תכנית הגרעין של איראן. הוא ישתמש בזה שוב, וחוץ מהסדר יום הזה אין סדר יום משמעותי".

"עיתונאי בגלי צה"ל שיעשה גישושים פוליטיים לא יעבוד כעיתונאי"

"עיתונאי בגלי צה"ל שיעשה גישושים פוליטיים לא יעבוד כעיתונאי אם הוא עושה סקרים, לא מאחורי המיקרופון ולא בתפקיד אחר", אמר ירון דקל, שגינה את יאיר לפיד שהמשיך להגיש את אולפן שישי לאחר שבדק סקרים בנושא, כך לדביריו. "אם העבודה שלי כעיתונאי מושפעת מההרהור לגבי העתיד שלי – אני לא ראוי להמשיך. מר לפיד, בנושא הזה לא נהג באופן ראוי – הוא הריץ סקרים", הוסיף.

אבי וייס לא קיבל את הדברים והגיב: "זה בון טון לתקוף אותו, יאיר לפיד פרש מאולפן שישי שנתיים לפני מועד הבחירות המתוכנן ושנה וחודש לפני המועד בפועל. כל חטאו של לפיד היה שהוא דיבר אמת, הוא אמר לאילנה דיין שהוא שוקל", אמר. "גם מיקי אמר שהוא שוקל, וירון דקל לא מגנה אותו על כך. כשאומרים 'יאיר לפיד' זה מצית משהו – בואו נרגע, לפיד עשה את המעבר לפוליטיקה באופן ראוי והוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully