וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "בזמן שכולם הספידו את הפרינט – לנו דווקא הצליח"

יונתן גת

6.11.2012 / 11:41

סגן עורך "ישראל היום" אהרון לפידות: "אנחנו תרמנו לעלייה בקריאת העיתונות המודפסת בישראל. בניגוד לעיתונים אחרים 'ישראל היום' לא גורר איתו שלדים בארון"

כמה אחראי "ישראל היום" למשבר העיתונות המודפסת בישראל? בשבועות האחרונים הואשם העיתון החינמי על ידי מתחריו כאחראי המרכזי לקריסתו של "מעריב", לפיטורים ההמוניים בעיתון "הארץ" ולקיצוצים ב"ידיעות אחרונות". אך לדברי אהרון לפידות, סגן עורך "ישראל היום" והאחראי על תחום הניו מדיה של העיתון, מדובר בהאשמות שווא: "'ישראל היום' לא אשם בכלום. סקירה פשוטה של העיתונות בעולם מראה צמצום משמעותי בפרינט באופן ברור ודווקא 'ישראל היום' תרם לקריאת העיתונים המודפסים במספרים מוחלטים. על פי סקר ה-TGI , 'ישראל היום' גרם להיפוך מגמה. בעוד שביתר מדינות העולם הפרינט מצטמצם, בישראל חלה עלייה בכמות הקוראים של עיתונים מודפסים".

הדברים נאמרו בפאנל בנושא "טאבלט במקום עיתון" שעסק בעתידה של העיתונות המודפסת בישראל. בפנאל השתתפו גם ג'קי חורי מעיתון "הארץ", אלוף משנה אריאלה בן אברהם, ראש מחלקת תקשורת בדובר צה"ל, וד"ר צבי רייך מאוניברסיטת בן גוריון.

"אז נעבור מהפרינט לדיגיטל ואז מה?"

לגבי השתלבותו של "ישראל היום" בעולם הדיגיטלי אמר לפידות כי "קמנו כדי להיות עיתון עם נוכחות בפרינט. כשקמנו לא היה אייפד. הסמארטפון היה בחיתוליו ומאז הדברים התקדמו בצעדי ענק. למרות שלכאורה הפרינט היה כבר אז במצב של התדרדרות, דווקא הצליח לנו. אנחנו העיתון הנפוץ במדינה. נכון, אנחנו מחלקים אותם בחינם אבל ישנם עוד עיתונים שמתגאים בעובדה שהם מוכרים את העיתון שלהם אבל הם מחלקים חלק נכבד מהם בחינם גם כן. היתרון של העיתון שלנו הוא שהוא לא גורר אחריו שלדים בארון".

ד"ר צבי רייך מאוניברסיטת בן גוריון חלק על לפידות: "אי אפשר לומר של'ישראל היום' לא היתה שום השפעה על העיתונות המודפסת בישראל. החולשות המבניות בפרינט החלו לפני, אבל 'ישראל היום' הביא להחרפה של המצב. גורם נוסף בשוק עם כוח מול המפרסמים בהחלט השפיע. נכון, אי אפשר להאשים את 'ישראל היום' בכל המצוקות של יתר העיתונים בישראל אבל בהחלט יש לו חלק".

בהתייחס למצבו של עיתון "הארץ" אמר ג'קי חורי כי: "האוירה בעיתון לא טובה. כעיתונאי וותיק אתה יודע שאתה כבר לא צעיר ואתה מרגיש שאין לך ביטחון תעסוקתי. לא משנה כמה אתה תעבוד קשה אתה חי בפחד ואתה לא יודע איך זה עלול להגמר. אז נעבור מהפרינט לדיגיטל ואז מה? כל המומחים אומרים שהפרסום שם הוא נמוך מאוד הרי.כבר הציעו לי לגדל את הזיתים שלנו במקום אבא שלי. לא פלא שהרבה עיתונאים עוזבים לפוליטיקה".

"השמרנות היא לא רק בצד של העיתון אלא גם בצד של המפרסמים"

לפידות, שאחראי על פיתוח תחום הניו מדיה של "ישראל היום" הסכים כי תחום הדיגיטל עדיין לא מסוגל להניב הכנסות משמעותיות ביחס לעיתון המודפס: "המפרסמים מוכנים לשלם על מודעה בעיתון הרבה יותר מאשר באינטרנט וזאת למרות שיכולת המדידה בדיגיטל היא אבסולוטית. חלומם הרטוב של המפרסמים לעשות טרגטינג לצרכן נמצא שם. אז מתברר שהשמרנות היא לא רק בצד של העיתון אלא גם בצד של המפרסמים".

ולשאלה האם הכיסים העמוקים של מו"ל "ישראל היום" שלדון אדלסון ממשיכים לכסות על הפסדים חודשיים של העיתון אמר לפידות כי: "אינני יכול לציין את נתוני הרווח וההפסד, אבל אפשר לומר שאנחנו במצב טוב יותר מהתוכניות העסקיות שלנו. בכל מקרה, שלדון אדלסון הוא לאדם שלא עושה חשבון בסוף החודש. בניגוד למה שכולם חושבים, יש עלינו מעקב מאוד צמוד ואנחנו נמדדים על כל שקל. ולכן, האמירה כאילו יש לנו כסף ללא הגבלה היא לא נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully