וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "השוטרים מוצאים עצמם תחת אש תקשורתית"

יונתן גת

6.11.2012 / 13:46

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ': "התמונה התקשורתית שהאזרחים נחשפים אליה בעיתונות לא נעשית בהגינות". כתב חדשות 2 משה נוסבאום: "המשטרה פראנואידית. שיפסיקו להתבכיין"

האם למשטרת ישראל נעשה עוול בתקשורת? האם תדמיתה הרעה נובעת מסיקור שלילי ולא מוצדק מטעם כתבי המשטרה והפלילים? השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' סובר שכן ומאשים: "התמונה התקשורתית שהאזרחים נחשפים אליה בעיתונות לא נוהגת בהגינות עם הנושאים במלאכה וזאת לעיתים קרובות מדי. לעיתים אף חוטאת למציאות. אנשי הביטחון שנמצאים תחת אש פיזית מוצאים את עצמם לא פעם תחת אש תקשורתית".

הדברים נאמרו בפאנל שנערך בכנס העיתונאים באילת תחת הכותרת "משטרה תחת אש צולבת" שנועד לדון בסוגיות הסיקור התקשורתי את תחום הפלילים ותפקוד המשטרה. אהרונוביץ' ציין כי: "מערכת התקשורת לא מציבה את המשטרה כיעד יזום בכוונה. אבל צריך לומר שהמשטרה הופכת ליעד נוח לתקשורת. נכון שהיא צריכה לעמוד לביקורת ציבורית. זו חובה בחברה דמוקרטית. וגם אינני מצפה לתקשורת מטעם, אל כן מצפה לתקשורת אובייקטיבית. ויש לזכור שהמשטרה היא גוף חשוב לחברה הישראלית. המשטרה על פ רוב עושה שירות טוב מאוד ונותנת שירות טוב לאזרח ולעיתים קשה לשווק אותה בתקשורת".

"התקשורת מדגישה בעיקר את הכישלונות ואת הרע"

בפאנל, אותו הנחה כתב הפלילים גיא פלג מחדשות ערוץ 2, ובו השתתפו משה נוסבאום מחדשות 2, אבי אשכנזי מ"מעריב", הדס שטייף מגלי צה"ל, עורך הדין ששי גז ותת ניצב אלון לבבי, דובר משטרת ישראל, חשף השר לביטחון פנים נתוני סקר חדש של חברת "גאלופ" שהוזמן על ידי משרדו אודות תחושת הביטחון האישי של האזרחים בישראל: "הנתונים מראים כי מעל ל-70% מהאזרחים חשים כי תחושת הביטחון שלהם גבוהה מאוד. הנתון הזה משקף את תפקוד המשטרה. זיכרו שמי שעובד גם טועה לעיתים ואנו סופגים ביקורת ולעיתים בצדק. אבל הייתי רוצה לראות סיקור הוגן והגון יותר. אולי זו משאלת לב נאיבית אבל היא מתבקשת. התיאוריה השיווקית אומרת שאפשר לשווק מוצר טוב והמשטרה היא מוצר טוב".

גם תת ניצב אלון לבבי, דובר משטרת ישראל, כצפוי, הסכים עם הדברים: "קיים פער גדול מאוד בין מה שהמשטרה שווה באמת לעומת תדמיתה בציבור. לתוך הפער הזה נכנסת התקשורת שמדגישה בעיקר את הכישלונות ואת הרע. שימו לב שהצלחות גדולות כמו פענוחים של שוד מתוחכם או אונס – נכנסים בדרך כלל לכרוניקה והכישלונות מקבלים כותרות גדולות".

"הכתבים דווקא נותנים קרדיט גדול מדי למשטרה"

עורך הדין ששי גז, המייצג לא מעט עבריינים וידועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, חלק על שניהם ואמר כי: "הכתבים דווקא נותנים קרדיט גדול מדי למשטרה. זה נכון שהמשטרה מנסה לשפר את תדמיתה אבל כשמפקד מטריד מינית, זו לא התקשורת אשמה אלא אשמתו של השוטר".

בתשובה לטענתו של דובר המשטרה כי הגוף שאותו הוא מייצג זוכה ליחס שלילי מצד חלק מכתבי המשטרה לעומת סיקור צה"ל על ידי הכתבים הצבאיים אמר משה נוסבאום: "המשטרה לא צריכה להשוות את עצמה לצבא. אתם לא צה"ל. אתם גוף אזרחי וזה עולם שונה לחלוטין. לכן, אל תצפו ליחס דומה. אתם נמצאים בפארנויה תמידית וחושבים כל הזמן שאתם מופלים לרעה. אל תתבכיינו, אתם מקבלים תקשורת טובה סך הכל ובעיקר – תקשורת עניינית. ייתכן שאתם באמת נמצאים תחת אש צולבת אבל הרווחתם אותה ביושר".

והאם הסיקור בתחום הפלילי הוא רכילותי? האם הכתבים מעדיפים סנסציה ביזארית על פני מהלך משטרתי חשוב? נוסבאום הצהיר כי "יכול להיות שאחרים מותחים ביקורת כזו גם על אייטמים שאני עושה וזאת זכותם הלגיטימית של המבקרים. אני לא מתכוון לחנך את עמיתי הכתבים, אבל במקרה האישי שלי, קרה לא פעם שאמרתי לעורך שלי 'זה קצת צהוב מדי לנו', או 'זה לא מכבד אותנו', או 'זה אייטם לא ראוי'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully