וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בחדשות המקומיות: "קודה תקשורת" תוציא זימונים לשימועים

6.11.2012 / 16:12

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה מול חברת "קודה" המפיקה את החדשות המקומיות, וכפי שמסתמן כעת תאלץ להפסיק את פעילות המערך

סכסוך עבודה בחדשות המקומיות: ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה מול חברת "קודה" המפיקה את החדשות המקומיות, וכפי שמסתמן כעת תאלץ להפסיק את פעילות המערך לנוכח כוונת האוצר שלא להעביר תקציב לפעילות החדשות המקומיות בשנת 2013. לאחרונה הוגש תזכיר חוק המציע קיצוץ של 6.4 מיליון שקלים מתוך התקציב השנתי של 25 מיליון, אולם העובדים חוששים כי לא צפוי הליך חקיקה לפני מועד הבחירות.

"חברות החדשות המקומיות עוברות טלטלות בשבועות האחרונים וצל קודר מרחף מעל עתידם ובכלל זה, ביטחונם התעסוקתי של עשרות רבות של עיתונאים, המועסקים בפריפריה של מדינת ישראל", נכתב בבקשת סכסוך העבודה. "המשמעות העגומה של כל האמור הינה כי החל מיום 31.12.2012 מטה לחמם של עובדים עומד להישבר ומשפחות רבות בפריפריה תמצאנה את עצמן מול שוקת שבורה".

לאחרונה הודיעה "קודה תקשורת" כי תוציא זימונים לשימועים שלפני פיטורים ל-180 מעובדי המערך, על מנת לתת להם חודש הודעה מוקדמת לפני תום השנה. לפי גורם בחברה, 156 עובדים מתוכן הם תושבי הפריפריה. מחר יפגינו העובדים מול משרד האוצר בירושלים. "כוונה זו לפטר עיתונאים רבים ללא היוועצות בנו וללא קיום מו"מ כמתחייב משינויים ארגוניים יש פגיעה קשה במעמדם של העיתונאים. מה גם שמדובר בהפרת חובתו הבסיסית של מעסיק לשתף את ארגון העובדים ולהיוועץ בו היוועצות כנה, בטרם יבצע הליכים מעין אלו", נכתב בבקשה.

לפני חמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully