וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "התקשורת משתפת פעולה עם פוליטיקה של שנאה"

6.11.2012 / 16:36

יו"ר תנועת "יש עתיד" יאיר לפיד: "מה שקורה עכשיו במעריב זה לא פחות מנורא. צריך להקים קרן שתעזור לעיתונות החופשית ואני רואה את זה כחובתי כפוליטיקאי"

"התקשורת הישראלית משתפת פעולה עם פוליטיקה של שנאה ופחד", כך אמר היום יאיר לפיד במהלך דברים שנשא בכנס אילת. "במהלך החודשים הארוכים בהם אני מופיע בכנסים וחוגי בית גיליתי על מה ישראלים באמת רוצים לדבר – על כל מה שמשעמם את התקשורת. הדברים שפעם באולפן האוזנייה שלי הייתה צועקת 'תעבור הלאה'. הבעיה בחוסר העיסוק בנושאים 'המשעממים' היא גם שלכם העיתונאים".

"אני רוצה להסב את תשומת לבכם לכך שבעשר השנים האחרונות התקשורת הישראלית שיתפה פעולה עם הפוליטיקה של השנאה והפחד", אמר, "אותם עשר שנים הם אלה הגרועות ביותר של התקשורת הישראלית בכל תולדותיה, עשור שבסופו שני עיתונים ותחנת טלוויזיה נמצאים בסכנת סגירה והציבור מצביע ברגליים לאסקפיזם של תכניות הריאליטי. ראוי לשקול את הרעיון שהדברים קשורים זה בזה. רוב העיתונאים נכנסו לעיתונות כי הם רצו לעסוק בחקר האמת. אני קורא גם לעיתונאים וגם לפוליטיקאים לעצור ולהגיד לא לפוליטיקה של שנאה ופחד".

כנס אילת ה-6 לעתונות. ברני ארדוב
הבעיה בחוסר העיסוק בנושאים 'המשעממים' היא גם שלכם העיתונאים". לפיד/ברני ארדוב

לפיד התייחס גם למעריב, לבקשתו של בן כספית שאמר כי העיתון בהליך של להפוך ל"סניף של מקור ראשון", כך לדבריו. לפיד אמר: "אני אפילו לא מקבל את עקרונות השוק החופשי שמנסים להשית על מעריב, מה שקורה עכשיו במעריב זה לא פחות מנורא. צריך להקים קרן שתעזור לעיתונות החופשית ואני רואה את זה כחובתי כפוליטיקאי לדאוג שדברים כאלה לא יקרו".

"איש מעולם לא הוכיח שאיחוד כזה מביא יותר קולות מפיצול"

"תסביר את הפער בין עפר שלח שנמצא משמאל למרצ לבין שי פירון שנמצא רחוק משם", ביקש כספית מלפיד. "עפר שלח הוא לא שמאל, הוא במפלגת יש עתיד אז הוא שייך ליש עתיד", ענה לפיד והדגיש כי שלח לא היה שותף לכתיבת מצע המפלגה. שלח אישר בעבר כי הייתה לו השפעה על הנושאים המופיעים במצע".

"אנחנו לא יכולים להחליט שאפשר להיות בפוליטיקה רק אם יש לך עבר כעסקן או איש צבא", הגיב לפיד לטענה כי אין לו ניסיון בתפקיד כבעל אחריות. "לפי התיאוריה הזו, רק פוליטיקאים מכהנים יכולים להיות פוליטיקאים בעתיד, וכיום הם רק עושים בינם לבין עצמם כסאות מוזיקליים".

"רביב דרוקר אמר שאתה מקים מפלגה בגלל האגו. אתה לא מודע לזה שיש ציבור גדול שמפחד ממה שקורה בימין ורק אתה – יש תחושה שאין על מה לדבר איתך (לעניין איחוד עם מפלגות השמאל, ד.א.)", אמר כספית. "איש מעולם לא הוכיח שאיחוד כזה מביא יותר קולות מפיצול. יש סקרים שמראים גם ההיפך. כל הסיפורים של הגוש הם למה שלי יחימוביץ' לא מתאחדים – זו אשליה אופטית. העבודה היא מפלגה סוציאליסטית שאני מאמין שהתפיסה שלה תהפוך אותנו תוך שנתיים ליוון שלא מעניין אותי נושא השיוויון בנטל או שינוי שיטת הממשל. אנחנו בשתי מפלגות שונות", השיב לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully