וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב דרוקר מציג: "המקור-ליקס"

6.11.2012 / 20:22

"המקור" תשיק פלטפורמת הדלפות חדשה – כזו שפותחה בהשראת אתר ההדלפות "וויקיליקס", דרכה תתאפשר העברה של מסמכים מסווגים באופן אנונימי. דרוקר: "נשמח לקבל גם עשירית מהם"

מערכת תכנית התחקירים "המקור" בערוץ 10 תשיק בתכנית שתשודר היום (שלישי) פלטפורמת הדלפות חדשה – כזו שפותחה בהשראת אתר ההדלפות "וויקיליקס", ותיקרא כמוהו, "המקור-ליקס". דרך האתר תתאפשר העברה של מסמכים, תמונות וקבצי וידאו למערכת התכנית באופן שמבטיח שמירה מקסימליות על אנונימיות המדליף. את המיזם החדש יציג דרוקר בתכנית שתשודר הערב. "הדבר הזה נעשה לכאורה כבר הרבה פעמים בדמות אימיילים אדומים וכדומה, אבל במקרה הזה הטכנולוגיה תהיה הרבה יותר בטוחה", אומר מגיש התכנית, רביב דרוקר. "הכלי שפיתחנו יאפשר לאנשים להעביר אלינו חומרים בצורה אנונימית ובטוחה".

עד כמה בטוחה?
"העניין הוא שאי אפשר יהיה לעלות על כתובת ה-IP של המדליף, כי גם נענע10 וגם ערוץ 10 לא שומרים את הכתובת ממנה החומרים מגיעים, כך שגם צו משטרתי לצורך העניין לא יביא לחשיפה של מקור המידע".

ומה אתם מצפים שיגיע משם? חומר מסווג?
"עם חומרים מסווגים יש בעיה של צנזורה, אז לאו דווקא חומרים ביטחוניים. מסרטונים כמו שוויקיליקס עשו מהם את הקריירה, דרך מסמכים סודיים של חברות מסחריות, תכתובות מייל ומסמכים אישיים. דברים שאנשים רוצים שניחשף אליהם, אם עד עכשיו הם היו צריכים להיפגש איתנו או לשלוח לנו מעטפה אנונימית למערכת – הטכנולוגיה הזו תאפשר העברה בטוחה של החומרים".

יש תרבות של הדלפות בישראל? יש סיכוי לראות כאן וויקיליקס אמיתי?
"ישראל היא חברה דולפת, אבל המצב שבו מקור נותן לך מסמכים בעלי חשיבות ורגישות זה היוצא מהכלל. המדינות של ארגונים גדולים להחתים על טפסי סודיות ולעקוב אחר פעילות העובדים מקשה על זה, יחד עם העובדה שהתקשורת הישראלית לא מבטיחה הגנה מקיפה למקורות. ג'וליאן אסאנג' לא ידע מי העביר לו את החומרים שהיא קיבל (מייסד "ויקיליקס" האמריקאי, ד.א), אנחנו לא מתיימרים להיות ויקיליקס, אבל נשמח לקבל גם עשירית ממה שהגיע אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully