וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון דקל פריפריאלי

11.11.2012 / 13:04

באג'נדה מוחים: עקב קיצוצים, באחרונה מעדיפים בתחנה מרואיינים שמגיעים פיזית לאולפנים, וזאת על חשבון קולות אותנטיים מהפריפריה. מפקד גל"צ: "אחתור לשינוי המצב"

מפקד גלי צה"ל ירון דקל יערוך בחינה מחודשת של נהלי התחנה בנושא הקלטות מרואיינים מהפריפריה והנגשה של אוכלוסיות שאינן ממרכז הארץ לשידורי התחנה - כך עולה מתשובתו לתלונה על כך שהנוהל הקיים מביא להדרת אוכלוסיות אלה משידורי התחנה. כיום, מחויבים עובדי התחנה להקליט מרואיינים באולפני גלי צה"ל בירושלים או ביפו, או להגיע אל המרואיינים עם מכשיר הקלטה – אולם משאבי כח אדם והוצאות הביאו לכך שלאחרונה גוברת ההעדפה להגעה פיזית של מרואיינים לאולפנים.

"אם הברירה היא בין איכות שידור לבין הפריפריה – אני בוחר בפריפריה. מדינת ישראל היא לא רק תל אביב וירושלים", כתב ירון דקל במכתב תשובה שהעביר לארגון אג'נדה שהעלה את הסוגיה בפניו. "עמדת מערכת החדשות של גלי צה"ל היא כי על הכתב 'לדבר מהשטח', כלומר, להקליט את האנשים שעושים את החדשות בשטח ההתרחשות ובסביבת פעילותם ומגוריהם ולא באמצעות הטלפון", הסביר דקל מדוע משתדלים בתחנה למעט בהקלטות טלפוניות, והבטיח שבכוונתו לערוך בחינה מחודשת של הנוהל. "בכוונתי לחתור לשיפור המצב", הבטיח.

"ארגונים שהתלוננו בפני הכתבים על חוסר הנגישות של התחנה לקולות מן הפריפריה שמעו מהם אמפתיה, אך הם שבו וחזרו על התשובה שמדובר בהנחיה של עורך התכנית", קבלה בפני דקל ענת סרגוסטי, מנכ"ל ארגון אג'נדה. "זה מציק, זה מעיק, וזה מותיר בסופו של דבר את הבמה לטובת תושבי אזור המרכז ולטובת אלו המשופעים במשאבי זמן וכסף".

"אנחנו מבינים היטב את השאיפה להוציא שידור מקצועי, אמין, עם איכות קול מיטבית שמתמודד בהצלחה עם אתגרים טכנולוגיים ובשוק תחרותי", הוסיפה, "עם זאת, במגוון השיקולים של עורך, אנחנו מאמינים שיש לתת משקל גם למגוון הקולות, לשוויון ולתמהיל הנכון בין איכות הקול לבין הדרת קבוצות שלמות מן המיקרופון". דקל כאמור הבטיח כי יבחן את הנוהל.

תגובת גלי צה"ל לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully