פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ארגוני הסברה: לפטר את כתב BBC ג’ון דוניסון

      זאת לאחר שהעלה לחשבון הטוויטר שלו צילום של ילדה שנפצעה בקרבות בסוריה - אולם ייחס אותה לתוצאות מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. מאוחר יותר התנצל דוניסון בטוויטר על הטעות

      הארגון "BBC Watch"המנטר את דיווחי הרשת הבריטית קורא לפטר את כתב BBC ג'ון דוניסון, זאת לאחר שהעלה לחשבון הטוויטר שלו צילום של ילדה שנפצעה בקרבות בסוריה - אולם ייחס אותה לתוצאות מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה.

      דוניסון צרף את התמונה לציוץ וכתב "שובר לב, הכאב בעזה". מספר שעות לאחר מכן העמיד אותו אחד מקרוב ל-8,000 עוקביו על הטעות.

      ארגוני הסברה ישראליים הסתערו על הטעות של דוניסון והפכו אותה לויראלית ברשתות החברתיות תוך זמן קצר. הארגון הבריטי "StandWithUs" הפועל למען תדמיתה של ישראל בעולם פרסם תמונה שעורכת השוואה בין הציוץ של דוניסון לבין הפרסום המקורי של התמונה וקרא לעוקביו להגיש תלונות להנהלת BBC. "על עיתונאים חלה החובה לדווח את האמת - המקרה הזה הוא הטעייה בוטה. דוניסון צריך להתפטר מתפקידו או לעמוד בפני הליכים משמעתיים", קרא הארגון. קרוב ל-15 אלף איש שיתפו את הקריאה תוך יממה אחת ומאות רבות של גולשים הגיבו עליה.

      לאור המקרה פרסם דוניסון התנצלות בטוויטר, שם הוא פעיל במיוחד, וכתב כי את התמונה העביר מחשבון טוויטר של עיתונאי אחר וכי הוא מתנצל על כך. "תמונה שהעברתי מעיתונאי אחר אתמול ומראה ילדה שנפגעה - לא הייתה מעזה כפי שטענתי אלא ככל הנראה מסוריה. אני מתנצל".

      בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, כרמל שאמה הכהן, הודיע כי יפנה לחברות הכבלים והלוויין המעבירות את שידורי ה-BBC וידרוש מהן "לבחון סנקציות כנגד הערוץ שבאופן עקבי משחיר את פני ישראל במגמתיות", כך לדבריו. הוא התייחס להתנצלות של הכתב ואמר כי היא "אינה מספקת".

      אתמול נתקלו מתנדבי הניו מדיה של משרד ההסברה והתפוצות בתמונות שפרסם בדף הפייסבוק שלו העיתון הערבי ישראלי "אל ערב", בהן נראה פעוט פלסטיני שלכאורה נפגע מפעילות צה?ל ברצועת עזה, אך בפועל הן צולמו בשנת 2005 בעירק. אנשי משרד ההסברה הנחו את לשכת העיתונות הממשלתית לפנות למערכת העיתון וזו הסירה אותם תוך זמן קצר.