וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר נגד קמפיין התמ"ת: "מסע הפחדה והכפשה"

25.11.2012 / 11:28

אוריאל לין: "בקמפיין הטלוויזיוני לאכיפת חוקי העבודה מוצג המגזר העסקי כציבור של עבריינים בכוח. הסגנון הוא אלים ותוקפני". משרד התמ"ת: "מי שחש עצמו נפגע, אנו מצרים"

"קמפיין הטלוויזיה להגברת אכיפת דיני העבודה הינו מסע הפחדה והכפשה נגד קרוב לחצי מיליון מעסיקים בישראל", כך טוען הבוקר (ראשון) עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ביחס לקמפיין של משרד התמ"ת על החוק החדש להגברת האכיפה על דיני העבודה. במכתב ששלח לשר התמ"ת ח"כ שלום שמחון הוא טוען כי מדובר בקמפיין שמהותו היא הפחדה והכפשה נגד מעסיקים, והוא דורש להוריד אותו מהאוויר באופן מיידי.

"לא רק שזה קמפיין של הפחדה והסתה אלא של אנטי צמיחה", כתב עו"ד לין במכתבו. "זוהי פגיעה במוטיבציה לפתח עסקים ולהקים עסקים חדשים, הענקת תחושה שהמעסיק נרדף על ידי רשויות אכיפת החוק, ושהוא בבחינת פושע הנמלט על נפשו". הוא הוסיף כי בקמפיין הטלוויזיוני מוצג המגזר העסקי כציבור של עבריינים בכוח. הסגנון הוא אלים ותוקפני. את הקמפיין הוציאה לפועל לשכת הפרסום הממשלתית.

מטרת הקמפיין החדש, אשר עלה בתחילת החודש, היא להודיע כי משרד התמ"ת מגביר את הפיקוח על אכיפת זכויות העובדים במקומות העבודה באמצעות כלי אכיפה חדש המחייב מעסיקים להוכיח כי הם מקיימים את חוקי העבודה. בקמפיין מודיע המשרד כי מעסיקים ומנהלים שלא ישמרו על זכויות העובדים יהיו חשופים לעיצומים כספיים גבוהים ולכתבי אישום. "זו אינה הסברה אלא הפחדה שנעדר ממנה כל יחס של כבוד למגזר העסקי פרי הגות של פקידים שאינם מבינים את חובתם כמשרתי ציבור", אומר לין. "מדובר בקמפיין כושל שאולי מתאים למדינה רודנית ולא למדינה דמוקרטית, שצריכה לכבד את המגזר העסקי שעל כתפיו היא מונחת".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "חוקי העבודה במדינת ישראל, קיימים מזה שנים רבות, ולא נעשה בהם שינוי. עם זאת, מאחר ומעסיקים רבים לא עמדו בחוקים אלו, החליט משרד התמ"ת להגביר את האכיפה על חוקים אלו, השומרים על זכויות העובדים, דבר הנעשה ראשית בהליך חקיקה וכעת, בכדי ליידע את ציבור המעסיקים והעובדים, גם באמצעות פרסום. הקמפיין לא מציג אף אחד כעבריין ומי שחש נפגע בהבהרת חוקי העבודה, אנו מצרים. נציין עוד כי הקמפיין הסתיים לפני כשבוע".

גל אילן, דובר משרד ההסברה, מסר בתגובה כי "לפ"מ שוללת בתוקף את השימוש במושגים הכפשה והסתה שאין דבר ביניהם ובין הקמפיין המדובר. הקמפיין נבנה בהתאם לדרישות משרד התמ"ת והוא הכתובת לכל עניין הנוגע למדיניותו".

צפו באחד מסרטוני הקמפיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully