וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיל נפל בכפר ערבי, אפשר להירגע" - ועכשיו התלונה

26.11.2012 / 11:01

במכתב שנשלח השבוע להנהלת רשות השידור ולמועצת העיתונות דורש פתחי אמארה, המתמודד בפריימריז למפלגת העבודה, להשעות את כתב רשת ב' בדרום ניסים קינן מתפקידו

"זה נפל בכפר ערבי, אפשר להירגע", כך דיווח כתב הדרום של רשת ב' ניסים קינן על נפילת הטיל בשבוע שעבר בגוש עציון. התלונות לא איחרו לבוא: במכתב שנשלח השבוע להנהלת רשות השידור ולמועצת העיתונות דורש פתחי אמארה, מתמודד בפריימריז למפלגת העבודה, להשעות את קינן מתפקידו.

הדיווח האמור הועבר ביום שלישי בצהרים במסגרת גל פתוח בהנחייתה של אסתי פרז. היא עדכנה את המאזינים כי קיים דיווח על נפילת טיל באזור ירושלים, והעלתה לשידור את קינן, ששהה באשקלון אולם התבקש לדווח על נפילת הטיל באזור הבירה. "אני ארגיע את כולם מאשקלון", אמר קינן. "זה נפל בגוש עציון, לא בתוך ירושלים". פרז ענתה לו כי "גם בגוש עציון יש תושבים", ובתגובה חזר קינן על הדברים: "נכון, אבל זה נפל בתוך כפר ערבי אז אפשר להירגע. צריך לומר איפה זה נפל כי ירושלים היא ירושלים רבתי. מדובר בבירת ישראל ולכן צריך לומר שזה בגוש עציון וזה בתוך כפר ערבי ואפשר להירגע". פרז, שנשמעה נבוכה, הודתה לו "גם על הפרשנות האישית".
קינן עלה בהמשך לשידור והתנצל בפני מי שנפגעו מדבריו, אולם התנצלותו לא מקובלת על כולם. "למרבה צער הוא הובן נכון", כתב אמארה בתלונתו. "הוא הובן כמי שהוא אדם גזען שחיי מי שאינם יהודים אינם חשובים בעיניו. אדם שלא ראוי להיות כתב ברדיו הממלכתי שכולנו מממנים, יהודים וערבים".

מנהל קול ישראל מיקי מירו העיר לקינן על התבטאותו, אולם אמארה טוען כי מדובר בתגובה מקלה כיוון שההתבטאות הייתה פוגענית כלפי ערבים ולא כלפי יהודים. "אמירתו של קינן הוכיחה כי הוא אינו ראוי להיות כתב. מדובר באדם גזען וחשוך, שלא מבין אפילו את חומרת דבריו. אבל הבעיה איננה רק בקינן עצמו, כי אם ברשות השידור שמגבה אותו ונותנת לו להמשיך בתפקידו. אני מניח שאם כתב אחר היה מפגין בשידור חוסר רגישות לפגיעה בחיי יהודים, הוא היה מושעה באופן מיידי, אך קינן זכה רק ל'הערה' של מנהל רשת ב', כי הזלזול היה בחיי ערבים בלבד".

הוא דורש להשעות את קינן לאלתר מתפקידו ככתב רשת ב' בדרום. "גם בעיתות מלחמה חשוב לשמור על דיון מכובד ועל כבוד לחיי אדם, מכל דת, גזע ומין. קינן נכשל בכך ועליו לשלם את המחיר, כי אין מקום לגזענות ברדיו הישראלי", כתב אמארה להנהלת הרשות ולמועצת העיתונות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנהל רשת ב' העיר לניסים קינן והוא התנצל על כך בזמן השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully