וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההליך יוצא לפועל: 180 עובדי החדשות המקומיות קיבלו היום מכתבי פיטורים

2.12.2012 / 12:26

עובדי "קודה תקשורת" קיבלו היום מכתבי פיטורים, זאת בשל אי אישור החוק שיאפשר את המשך השידורים. העובדים: "בושה למדינת ישראל שמפקירה את הפריפרייה"

עובדי החדשות המקומיות קיבלו הבוקר (ראשון) את מכתבי הפיטורים, זאת לקראת סגירת מערך החדשות בתחילת השנה הקרובה בשל אי-הסדרת מימונו על ידי משרד האוצר ומשרד התקשורת. בשבוע שעבר אמורה הייתה להתכנס ועדת שרים בה היה אמור להיות נדון תקציב החדשות המקומיות לשנת 2013, אך מועד קיומה נדחה. משרד האוצר השלים לאחרונה את הצעתו התקציבית להמשך מימון המערך, זאת לאחר ערר שהגיש על תמיכת המשלה בהצעת החוק הקודמת, וכעת קידום הצעת החוק המתוקנת בנושא נתון בידי משרד התקשורת. תזכיר חוק הנוכחי כולל קיצוץ של 6.4 מיליון שקלים מתוך התקציב השנתי של החדשות המקומיות אשר עמד השנה של 25 מיליון שקלים.

180עובדי החדשות המקומיות, אותן מפעילה חברת "קודה תקשורת" קיימו בשבועות האחרונים מאבק למען קידום פתרון שיאפשר את המשך הפעלת המערך. "מדובר בהתנהלות כושלת של ממשלת ישראל שנותנת יד לפיטורי מאות עובדים. בשבוע שעבר הוצג דו"ח העוני וכעת הממשלה היא זו שמקדמת את העוני ומאפשרת כניסתם של אנשים ומשפחות נוספות למעגל העוני", אמרו העובדים.

המכתב אותו קיבלו הבוקר העובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אי אפשר להפריח את השממה אם לא תהיה בה השקעה"

בתחילת החודש הכריזו העובדים המאוגדים במסגרת ההסתדרות על סכסוך עבודה. "חברות החדשות המקומיות עוברות טלטלות בשבועות האחרונים וצל קודר מרחף מעל עתידם ובכלל זה, ביטחונם התעסוקתי של עשרות רבות של עיתונאים, המועסקים בפריפריה של מדינת ישראל", נכתב בבקשת סכסוך העבודה. "המשמעות העגומה של כל האמור הינה כי החל מיום 31.12.2012 מטה לחמם של עובדים עומד להישבר ומשפחות רבות בפריפריה תמצאנה את עצמן מול שוקת שבורה".

בשבוע שעבר שודרה בכל מהדורות החדשות המקומיות מהדורת סינדיקציה שכללה כתבות מכל הארץ ששודרו בשבוע הקודם. "פריפרייה היא תמיד בעדיפות אחרונה במדינת ישראל, אבל אי אפשר להפריח את השממה אם לא תהיה בה השקעה", אומרים העובדים, " זו בושה למדינת ישראל שמפקירה את הפריפריה ומשתיקה את הקול שלה בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully