וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הקיצוצים בקשת יצאה לדרך; פיטורים נרחבים במאקו

3.12.2012 / 12:58

עורך אתר הזכיינית מאקו, יובל נתן, כינס אמש את עובדי האתר ובישר להם על הליך הפיטורים אשר ממשיך גם היום. בתוך כך, עורכת Fashion Forward ענת זהר הודיעה על עזיבתה

תכנית הקיצוצים בזכיינית ערוץ 2 קשת ובאתר האינטרנט שלה מאקו יצאו אתמול לדרך, והשימועים לפני פיטורים צפויים להימשך גם היום. המנהל והעורך הראשי של האתר, יובל נתן, כינס אתמול את כל עובדי מאקו ובישר להם על הליך הפיטורים הנרחב ועל הקיצוץ בתקציבים - בהם גם על קיצוץ במשכורות לפי מדרגות שכר.

"הולכת להיות שנה קשה ומי שיישאר במאקו יצטרך לעבוד הרבה יותר קשה", בישר נתן, ואמר שמעתה יוסטו רבים מהתקציבים הקיימים לטובת אפיקים אחרים ובעיקר למחלקת החדשות, "וזאת כדי להפוך את מאקו לשחקן משמעותי בזירה", כך לדבריו. בתום פגישת המערכת החלו להיערך השימועים, עובדים שלא פוטרו התבקשו לצאת עוד החודש למספר ימי חופשה ללא תשלום. אחדים מהעורכים התבשרו על תחומי אחריות חדשים שנוספו להם.

על פי ההערכות, הקיצוץ יביא בסופו של דבר לצמצום מערכת האתר ב-10%, והוא יכלול את פיטוריהם של כ-15 עובדים, מרביתם עורכים זוטרים, מעצבים ואנשי הפקה. מספר זה לא כולל פרילאנסרים שכתבו באופן קבוע עבור האתר וההתקשרות עמם הופסקה, ולצדו כאמור יתבצע גם קיצוץ דיפרנציאלי במשכורות.

הקיצוץ במאקו הוא חלק מהליך נרחב יותר של קיצוץ בכלל שורות הזכיינית קשת לקראת שנת 2013, וקיצוצי שכר כמו גם צמצומי כח אדם נערכו גם במחלקות הטלוויזיה ובהפקות. במסגרת הקיצוצים אף פנתה קשת, ביחד עם רשת, לחברת החדשות של ערוץ 2 אותן הן מחזיקות בבעלות משותפת - בדרישה לבצע קיצוץ בתקציב החברה לשנה הקרובה זאת לאור צפי להעמקת המשבר הכלכלי שוק התקשורת.

בשל הקיצוץ ב-Fashion Forward - ענת זהר הודיעה על עזיבתה

אחת הפגיעות הקשות ביותר באתר היא זו של ערוצי הלוויין של מאקו, שספגו קיצוץ משמעותי - בעיקר בכח האדם. ענת זהר, שמונתה בתחילת השנה לעורכת אתר האופנה "Fashion Forward", הודיעה על רקע הקיצוץ בתקציבו שלא תמשיך בתפקידה. בשלב זה לא ימונה לה מחליף. לפני שהצטרפה למאקו הייתה זהר עורכת מדור האופנה של נענע10 במשך שנתיים לאחר ששימשה ככתבת תרבות, תפקיד שמילאה קודם לכן באתר NRG.

Fashion Forward הוקם בפברואר 2010 על ידי עפר ייגר ושלי פלג כמגזין אופנה אינטרנטי, והשתיים מכרו אותו למאקו לפני כשנתיים ושימשו בתפקיד העורכות הראשיות עד לכניסתה של זהר. בתחילה הייתה במאקו כוונה להרחיב את פעילות האתר בשילוב עם חנות האופנה של מאקו StyleRiver, אולם ככל הנראה תכניות אלה ייגנזו עתה, כאמור, על רקע קיצוצים באתר.

ענת זהר העדיפה שלא להגיב. תגובת קשת לדברים טרם התקבלה.

עוד בנושא:
על רקע המשבר ב"קשת": הוקפאה עונת ה-VIP של "האח הגדול"
בתום גיבוש תקציב 2013: קשת נערכת לקיצוץ נרחב
אפי טריגר עובר לקשת: יצטרף למחלקת האקטואליה של mako

  • עוד באותו נושא:
  • קשת
  • מאקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully